محمدی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مقررات صندوق ارزی در هیئت مدیره سازمان بورس به تصویب رسیده و به محض توافق بانک ها با بانک مرکزی راه اندازی می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»شاپور محمدی ، درباره آخرین تصمیمات برای راه اندازی صندوق ارزی در بازار سرمایه اظهار داشت : مقررات صندوق ارزی در هیئت مدیره سازمان بورس به تصویب رسیده و ابلاغ هم شده است.  

وی با این که متقاضیان برای تاسیس صندوق ارزی باید مجوز بانک مرکزی را داشته باشند، ادامه داد: اغلب متقاضیان تاسیس صندوق ارزی بانک‌ها هستند که برای راه اندازی این صندوق‌ها باید مجوز بانک مرکزی را دریافت کنند و به محض اینکه بانک‌ها با بانک مرکزی به تفاهم برسند، صندوق های ارزی تاسیس می‌شوند.    

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: برای ورود متقاضیان غیر بانکی به تاسیس صندوق های ارزی  هیچ محدودیتی وجود ندارد.

محمدی همچنین درباره تحولات بازار ارز با تشکیل صندوق های ارزی گفت: به طور قطع تاسیس صندوق‌ها در بازار ارز تاثیر مثبتی می‌گذارد البته باید توجه داشته باشیم که صندوق‌ها درصدی کمی از ارز بازار را دارند و رقم آن کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین درباره باز شدن نمادهای شرکت‌ها در بازار سرمایه اظهار داشت: از این پس سهام‌داران باید با قدرت تحلیل وارد بازار سرمایه شوند و می‌توانند از مشاوره کارشناسان این حوزه‌ها استفاده کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اگر در اطلاعات یک شرکت فعال در بازار سرمایه ابهاماتی وجود داشته باشد نباید حق قانونی سهام‌داران و متقاضیان ورود به بازارسرمایه را برای خرید و فروش سهام آن شرکت را محدود کنیم و این را باید به عنوان یک اصل بپذیریم.

محمدی تاکید کرد: سهام‌داران خرد می‌توانند از تحلیلگران بازار سرمایه مشاوره بگیرند و نکته مهم این است که از این پس روی سهم هایی که شفافیت بیشتری دارند، سرمایه گذاری می‌شود.

منبع:ایلنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها