طلا

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده و به بالاترین سطح خود در ۳ هفته اخیر رسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کاهش ارزش دلار آمریکا موجب شد تا قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده و به بالاترین سطح خود در ۳ هفته اخیر برسد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به بیش از ۱۲۷۸ دلار رسیده که این بالاترین رقم از اول دسامبر به شمار می رود.بازارهای جهانی روز دوشنبه به علت کریسمس تعطیل بوده و امروز سه شنبه نیز مبادلات و معاملات ناچیزی انجام شده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مصرف در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. ارزش دلار آمریکا نیز در بازارهای آسیایی تحت فشار زیادی قرار گرفته است. این ۲ عامل ظاهرا تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

جفری هالی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اوآنادا در این باره تاکید کرد: با توجه به اینکه روز جشن قانون اساسی کره شمالی چهارشنبه است بازارهای بین المللی به شدت نگران تشدید تنش ها در شبه جزیره کره هستند.  

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به اتفاق آرا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کرده است. این تحریم ها به خاطر آزمایش موشک بالستیک این کشور اعمال شده و هدف آن محدود کردن دسترسی پیونگ یانگ به فرآورده های نفتی و نفت خام و کاهش درآمدهای ارزی این کشور حاصل از نیروی کار در کشورهای خارجی است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا نشان می دهد که شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور طی ماه نوامبر با مستثنی کردن مواد غذایی و انرژی، تنها ۰.۱ درصد رشد داشته است.شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ۶ ارز معتبر بین المللی با ۰.۱ درصد کاهش روبرو شده و به ۹۳.۲۵ واحد رسیده است.

قیمت طلا هفته گذشته برای دومین بار متوالی با افزایش روبرو شده و بالاتر از میانگین ۲۰۰ روز گذشته اش تثبیت شده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۱۸ درصد افزایش به بیش از ۸۳۷ تن رسیده است. قیمت هر اونس پالادیوم نیز با ۰.۳ درصد افزایش به بیش از ۱۰۳۹ دلار رسیده است. قیمت پالادیوم روز جمعه برای لحظاتی به بالاترین سطح خود در ۱۷ سال اخیر رسیده بود.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها