کمیته فدرال رزرو ایالات‌متحده ممکن است امشب برای اولین بار طی یک دهه گذشته نرخ بهره وجوه فدرال را افزایش دهد که انقباض سیاست پولی مهم‌ترین بانک مرکزی جهان قطعا بازارهای مالی و کالایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بر این اساس امروز نیز نشست عمومی فدرال رزرو برگزار خواهد شد و بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخ بهره در حسابهای کوتاه مدت آمریکا تصمیم می گیرد. ماه هاست که این مسئله در بازارهای جهان مطرح شده و بورسها و بازارهای سرمایه تحلیلهای فراوانی از پیامدهای این اتفاق ارایه کرده اند.

به عقیده تحلیل گران بازارهای جهانی، کاهش نرخ بهره بیکاری باعث خواهد شد تا انگیزه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا، برای افزایش نرخ بهره بیشتر شود و این وضعیت برای او مثل آزمایش اولین افزایش نرخ بهره خواهد بود، اما این عمل او می تواند مسیر بازارهای مالی دنیا از جمله طلا را عوض کند.

بانک «سوسایت جنرال» فرانسه در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که قیمت طلا پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به کمتر از ۱۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۶ خواهد رسید.

از طرفی تحلیلگران این موسسه معتقدند طلا قربانی اصلی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود و طی ماه های آینده با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

همچنین براساس پیش بینی های این بانک فرانسوی قیمت هر اونس طلا تا پایان سال آینده به کمتر از ۹۵۵ دلار خواهد رسید.

این پیش بینی نشان می دهد که بهای اونس طی سال ۲۰۱۶ میلادی نیز بیش از ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت و به پایین ترین سطح از سپتامبر ۲۰۰۹ میلادی خواهد رسید.

این در شرایطی است که ۷۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی بلومبرگ نیز اعلام کرده اند که فدرال رزرو در نشست ۱۵ و ۱۶ دسامبر برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

از سوی تحلیلگران بانک او سی بی سی نیز پیش از این اعلام کرده اند که قیمت هر اونس طلا تا پایان سال آینده به کمتر از ۹۵۰ دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد فدرال رزرو در نشست آتی خود نرخ بهره را ۰/۲۵ درصد افزایش خواهد داد و نرخ بهره تا پایان سال آینده به بیش از ۱/۵ درصد خواهد رسید.

منبع: بلومبرگ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها