گندم

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه گندم در بورس کالا، سبب شفافیت مالی کشاورزان می‌شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مهدی طحانی در خصوص عرضه گندم در بورس کالا اظهار کرد: قیمت گندم در بورس کالا براساس نظام عرضه و تقاضا توسط خریدار و فروشنده مشخص شده و سبب شفافیت قیمت و تامین مالی سریع تر کشاورزان می‌شود.

وی در ادامه افزود: در گذشته گندم تولیدی در کشور از سوی دولت خریداری می‌شد، اما با عرضه این محصول در بورس کالا، خرید توسط خریداران و مصرف کنندگان واقعی صورت می‌گیرد.

طحانی در خصوص رفع مشکلات کشاورزان برای دریافت پول ناشی از فروش گندم با کمک عرضه محصول در بورس کالا اذعان کرد: هم اکنون کشاورزان می‌توانند با عرضه محصول در بورس در قالب سیاست قیمت تضمینی دو سوم پول خود را به صورت نقد دریافت کنند.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: اجرای قیمت تضمینی از سوی دولت به کیفی سازی و بازاری شدن محصولات کشاورزی کمک کرده و می‌تواند گامی مهم برای حرکت اقتصاد به سمت ایجاد بازاری مستمر برای محصولات کشاورزی باشد.

وی تاکید کرد: فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای عرضه کل گندم در بورس از سال آینده، می‌تواند در پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و کاهش بار مالی دولت تاثیرگذار باشد.

طحانی در خاتمه با بیان اینکه طی دو سال گذشته طرح عرضه محصولات کشاورزی به روش قیمت تضمینی در بورس کالا در مورد دو محصول ذرت و جو نیز اجرایی شد، گفت: این طرح می تواند در زمینه کشف قیمت شفاف در معاملات و حمایت از تولیدکنندگان نقش بسزایی ایفا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها