مس.jpg

قیمت مس که از اواخر ۲۰۱۶ تاکنون رکوردشکنی‌های پی‌درپی‌ای را ثبت کرده است، در هفته گذشته با قیمت ۷۲۴۰ دلاری به بالاترین سطح در چهارسال گذشته رسید. در این شرایط، کمپانی مایک پیش‌بینی کرده است که قیمت مس در ۲۰۱۸ بالاتر از ۸۰۰۰ دلار در هر تن خواهد بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،‌اوجینبی رئیس و مدیر اجرایی کمپانی گروه مایک (Maike Group) در تشریح شرایط قیمتی جدید بازار مس و دلایل افزایش قیمت مس در سال ۲۰۱۸ گفت: در شرایط کنونی موجودی انبارهای LME در لندن و چین زیاد نیست. همچنین انتظار می‌رود رشد عرضه معادن در سال جدید میلادی چندان زیاد نباشد و حداکثر ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار تن است؛ بنابراین، این میزان افزایش تولید قادر به پاسخ‌گویی تقاضای بازار نخواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این، بررسی طرح‌های توسعه‌ای صنعت مس نشان می‌دهد که در ۲۰۱۸ پروژه‌های جدیدِ اندکی وارد صنعت خواهند شد و طبیعتاً افزایش تولید اندکی در سال آینده خواهیم داشت.این کمپانی در نوامبر سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که قیمت مس در تابستان ۲۰۱۷ به ۶هزار و ۳۰۰ دلار در هر تن افزایش خواهد یافت، اما قیمت در تابستان از این رقم نیز پیشی گرفت.

کمپانی مایک در سال ۱۹۹۳ در شهر جیان با ۵۰هزار یوان وام تأسیس شد. هم‌اکنون، حدود ۱۵درصد از معاملات مس در چین و بیش از یک‌سوم واردات مس این کشور توسط کمپانی مایک انجام می‌شود. این کمپانی ۱/۹۱ میلیون تن مس در ۲۰۱۵ میلادی معامله کرد که در مقایسه با رقم ۱/۶۸ میلیون تن در ۲۰۱۴، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

منبع:مس پرس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها