روی

با پایان یافتن دسامبر ۲۰۱۷ و در روز پایانی معاملات در ماه دسامبر، قیمت شمش روی به  ۳ هزار و ۲۸۸ دلار به‌ازای هر تن رسید که بیشترین قیمت طی یک ماه گذشته بود و طی این یک ماه رشد ۲.۲ درصدی داشت. همچنین میزان موجودی انبارهای روی طی این یک ماه کاهش ۱۳.۲ درصدی پیدا کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هفته گذشته به‌علت کریسمس بازار بورس فلزات لندن از ۲۲ تا ۲۶ دسامبر تعطیل بود، اما با باز شدن مجدد معاملات در روز ۲۷ دسامبر، قیمت فلز روی روند افزایشی پیدا کرد و از ۳ هزار و ۲۳۴ دلار به‌ازای هر تن به ۳ هزار و ۲۶۷ دلار به‌ازای هر تن در روز ۲۷ دسامبر رسید. این روند صعودی در روز ۲۸ دسامبر نیز ادامه یافت و قیمت شمش روی به ۳ هزار و ۲۸۸ دلار به‌ازای هر تن رسید.

میزان موجودی روی در انبارهای بورس فلزات لندن نیز روند نزولی را طی کرد. در روز جمعه ۲۲ دسامبر موجودی شمش روی در انبار بورس فلزات لندن به ۱۸۶ هزار و ۶۷۵ تن رسید، با شروع معاملات در هفته آخر دسامبر، میزان موجودی روی به ۱۸۵ هزار و ۲۷۵ تن رسید و در روز پایانی معاملات در سال ۲۰۱۷ میزان موجودی شمش روی در انبارهای بورس فلزات لندن برابر ۱۸۳ هزار و ۵۲۵ تن بود. این میزان کاهش موجودی در کنار افزایش تقاضا برای شمش روی عامل افزایش قیمت شمش روی بود.

در مجموع سال ۲۰۱۷ برای فلز روی سال مثبتی بود، به‌گونه‌ای که قیمت هر تن از این فلز طی این یک سال به بیش از ۳ هزار دلار رسید. همچنین قیمت هر تن شمش روی در بازار بورس فلزات لندن در روز پایانی معاملات سال ۲۰۱۷ نسبت به روز پایانی معاملات در سال ۲۰۱۶ رشد ۲۸ درصدی داشت. میزان موجودی انبارهای روی نیز طی این یکسال از ۴۲۷ هزار و ۸۵۰ تن به ۱۸۳ هزار و ۵۲۵ تن رسید که در واقع ۵۷ درصد  کاهش طی یک سال را نشان می‌دهد.

با نزدیکی به تعطیلات کریسمس و تعطیلی بازارهای مالی و سرمایه دنیا، انتظار می‌رفت قیمت فلزات با ارزش و فلزات اساسی به‌طور موقت  کاهش یابد، اما این امر محقق نشد و بازار در بسیاری از فلزات اساسی از جمله روی شاهد رشد قیمت‌ها بود. در این میان، روند تغییر شاخص دلار آمریکا یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر بازارها بود.

نرخ شاخص دلار آمریکا طی هفته گذشته روند نزولی را طی کرد به‌طوری که در روز جمعه ۲۲ نوامبر شاخص ارزش دلار آمریکا که به ۹۳.۳۴۷ واحد رسیده بود اما در ادامه و با کاهش قیمت در روز دوشنبه ۲۵ نوامبر به ۹۳.۲۶۷ واحد رسید، این روند نزولی در روزهای بعد ادامه یافت و در نهایت در روز ۲۸ دسامبر به ۹۲.۶۰۲ واحد رسید؛ این روند نزولی شاخص دلار یکی از مهم‌ترین عوامل تقویت بازار کامودیتی‌ها بود.

منبع:اخبار فلزات

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها