مقایسه قیمت محصولات شیمیایی در فهرست های ۲۵ آبان و امروز هشتم آذر نشان می دهد که اکثر محصولات شیمیایی با روندی نزولی مواجه شده اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» بیشترین کاهش قیمت نسبت به دو هفته گذشته مربوط به منواتیلن گلایکول با ۶ درصد است. در رده های بعدی افت قیمت آروماتیک سنگین و محلول آمونیاک با ۴ و ۳.۲ درصد افت قرار دارند.

همچنین محصول نرمال بوتانول نیز ۲.۹ درصد نسبت به دو هفته گذشته افت داشته و از رقم یک هزار و ۷۲۶ تومان به یک هزار و ۶۷۶ تومان رسیده است.

در همین حال اسیداستیک، اوره پریل، ایزوبوتانول و اورتوزایلین نیز از ۲ تا ۱.۱ درصد نسبت به دو هفته گذشته افت قیمت داشتند.

کمترین افت قیمت ها نیز نسبت به دو هفته گذشته مربوط به سودکاستیک ، SBR ها ، استایرن مونومر و اپوکسی رزین ها است. البته نسبت به دو هفته گذشته منومر وینیل استات نیز تغییر قیمتی نداشته است.

اما بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی برای عرضه تا تاریخ ۲۳ آذر متعلق به زایلین مخلوط با ۳ درصد رشد است. همچنین بنزن، دی اتانول آمین ، کریستال ملامین، اوره گرانول نیز از ۲.۵ تا ۲ درصد نسبت به دو هفته گذشته رشد قیمت داشتند.

به این ترتیب قیمت زایلین مخلوط از ۲ هزار و ۱۳۰ تومان به ۲ هزار و ۱۹۳ تومان رسید، همچنین اوره گرانوله نیز از قیمت ۸۵۷ تومان به رقم ۸۷۴ تومان برای عرضه تا تاریخ ۲۳ آذر رسید.

در همین حال کربنات سدیم سبک و سنگین نیز با رشد قیمت نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شدند، کربنات سدیم سبک ۰.۷ و سنگین ۱.۴ درصد نسبت به دو هفته گذشته رشد داشتند.

کمترین افزایش قیمت ها نیز متعلق به دی اتیلن گلایکول با ۰.۴ درصد رشد نسبت به دو هفته گذشته است که از رقم یک هزار و ۴۹۸ به یک هزار و ۵۰۵ تومان رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها