آتی سکه

تحلیلگران اینوستینگ به بررسی تحولات مهم اقتصادی جهان در نخستین هفته ژانویه ۲۰۱۸ میلادی پرداخته اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سرمایه گذاران بین المللی منتظر بازگشایی بازارهای مالی جهان پس از تعطیلات کریسمس هستند و اکثر توجهات متمرکز بر گزارش اشتغال آمریکا است که قرار است جمعه منتشر شود.

بازارهای مالی جهان تمرکز زیادی بر روی انتشار متن مذاکرات نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا دارند.در چین نیز فعالان بازار منتظر اعلام آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی هستند تا وضعیت دومین اقتصاد بزرگ جهان روشن شود.

منطقه یورو نیز روز جمعه آمارهای تورم را منتشر خواهد کرد و تحولات مربوط به رشد قیمت ها در کشورهای اروپایی تاثیر زیادی بر سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا خواهد داشت.

در بریتانیا نیز تجار و سرمایه گذاران منتظر اعلام آمارهای بخش مسکن و بخش صنعت و خدمات هستند. این در شرایطی است که مذاکرات برگزیت همچنان ادامه دارد و سرمایه گذاران بین المللی نگران تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند.

وزارت کار آمریکا قرار است جمعه آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری دسامبر را منتشر کند. پیش بینی می شود اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته ۱۸۹ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد. این رقم در ماه نوامبر نیز به ۲۲۸ هزار فرصت شغلی رسیده بود.

انتظار می رود نرخ بیکاری آمریکا نیز در ماه دسامبر بدون تغییر بوده و به ۴.۱ درصد رسیده باشد.

فدرال رزرو قصد دارد چهارشنبه متن مذاکرات نشست دسامبر را منتشر کند. فدرال رزرو در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ بار نرخ بهره را افزایش داده و آخرین بار در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده است. پیش بینی می شود فدرال رزرو در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز همین روند را ادامه دهد.

منطقه یورو روز جمعه آمارهای جدید نرخ تورم را اعلام می کند. انتظار می رود نرخ تورم کشورهای عضو یورو در ماه دسامبر به ۱.۴ درصد رسیده باشد. این رقم در نوامبر به ۱.۵ درصد رسیده بود. منطقه یورو هنوز نتوانسته است به هدف تورم ۲ درصدی مورد نظر بانک مرکزی اروپا دست یابد.

بریتانیا روز سه شنبه آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی را منتشر می کند. روز چهارشنبه آمارهای بخش مسکن و پنجشنبه نیز آمارهای بخش خدمات اعلام می شود. بانک مرکزی انگلیس در آخرین نشست خود در سال ۲۰۱۷ نرخ بهره را تغییر نداده است ولی در نشست نوامبر نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال اخیر افزایش داد.

منبع:سایت طلا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها