• ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
  • کد خبر: 15257
اونس

قیمت طلا در پایان مبادلات برای یازدهمین روز متوالی با افزایش روبرو شده تا یک رکورد جدید را بر جا بگذارد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،بر اساس این گزارش انتشار آمارهای جدید وزارت کار آمریکا درباره وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در ماه دسامبر تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته است. تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه دسامبر ۱۴۸ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

نرخ بیکاری آمریکا نیز در این مدت به ۴.۱ درصد رسیده است. انتشار آمارهای ضعیف اشتغال در آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده با شک و تردید روبرو شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا بوده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۳۲۲ دلار رسیده است.افزایش قیمت جهانی طلا برای یازده روز متوالی مساله ای است که ظاهرا از سال ۱۹۸۴ میلادی بی سابقه بوده است.

قیمت طلا که در سه هفته گذشته با افزایش نسبی روبرو شده بود، در هفته ای منتهی به جمعه نیز بار دیگر یک درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که شاخص ارزش دلار نیز با رشد ۰.۱ درصدی روبرو شده است. ارزش دلار که در سال ۲۰۱۷ میلادی با کاهش ۹.۹ درصدی همراه شده بود طی هفته گذشته بیش از ۰.۲ درصد افزایش یافت.

پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز به شدت تحت تاثیر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. اجرای اصلاحات مالیاتی در آمریکا نیز می تواند تاثیر مهمی بر ارزش دلار و قیمت کالاهای راهبردی داشته باشد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا حداقل تا پایان ژانویه روندی کاملا صعودی خواهد داشت.

رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد بازار طلا از هنگ کنگ در این باره گفت: با عبور قیمت جهانی طلا از سطح روانی و مقاومتی ۱۳۰۰ دلار، به نظر می رسد طلا برای دستیابی به رکوردهای جدید تلاش زیادی را آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: دلار می تواند نقش مهم و کلیدی را برای تعیین نوسانات قیمت طلا ایفا کند. بازارهای بین المللی منتظر روشن شدن سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا است. اجرای اصلاحات مالیاتی در آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها