سکه

معامله گران بازار آتی سکه روز گذشته ۲۷ هزار و ۱۷ قرارداد برای تحویل ماه های آینده را به ارزش ۴ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال منعقد کردند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دیروز در سررسید دی ماه امسال ۲۰۶ قرارداد منعقد شد که قیمت تسویه سکه با افت ۱.۰۶ درصدی به یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان رسید. در سررسیدهای اسفند امسال و اردیبهشت سال آینده نیز به ترتیب ۲۱۰ و ۷۹ قرارداد به ثبت رسید که بهای سکه برای تحویل اسفند ماه با افت ۰.۳۸ درصدی به یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان و برای تحویل اردیبهشت سال آینده با کاهش ۱.۰۴ درصدی به یک میلیون و ۵۳۳ هزار تومان رسید.

همچنین دو سررسید دورتر بازار که به طور معمول بیشترین حجم قراردادها به این دو سررسید اختصاص دارد، موعد تحویل تیر و شهریور سال آینده هستند که روز گذشته در سررسید تیر ۸۳۳ قرارداد و در سررسید شهریور ۹۷ بالغ بر ۲۵ هزار و ۶۸۹ قرارداد بر تابلوی معاملات درج شد.

بهای سکه در قرارداد تحویل تیر سال آینده با ۰.۸۶ درصد افت کرد و یک میلیون و ۵۷۲ هزار تومان معامله شد و در قرارداد شهریور سال آینده نیز معامله گران شاهد ثبت سکه یک میلیون و ۶۲۵ هزار تومانی و افت ۰.۹۳ درصدی بر تابلوی معاملات بودند.

رکورد حجم معاملات ۱۰ ماهه شکسته شد

گفتنی است در حالی که هنوز حدود نیمی از روزهای نخستین ماه زمستان امسال سپری نشده است، رکورد حجم معاملات ۱۰ ماهه قراردادهای آتی سکه بورس کالا از ابتدای راه اندازی این معاملات (سال ۸۷) با رسیدن به ۲میلیون و ۹۴۳هزار و ۸۵۸ قرارداد شکسته شد؛ همچنین ارزش این معاملات نیز از ابتدای سال تا پایان هفته گذشته به ۴۴۰هزار و ۷۶۲میلیارد ریال رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها