Car-Financing-and-Your-Down-Payment-What-You-Need-to-Consider.jpgمقایسه قیمت های محصولات شیمیایی در نیمه اول و دوم آبان ماه نشان می دهد اکثر محصولات شیمیایی با افت قیمت در نیمه دوم آبان روبه رو شده اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بیشترین افت قیمت در فهرست اعلامی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی متعلق به نرمال بوتانول با ۹.۴ درصد کاهش است. به طوری که قیمت این کالا از ۲ هزار و ۱۴۹ تومان به یک هزار و ۹۴۷ تومان برای نیمه دوم ماه رسیده است.

در همین حال در رده بعدی افت قیمت محصولات شیمیایی منومر وینیل استات، دی اتیلن گلایکول و منواتیلن گلایکول قرار دارند. این محصولات به ترتیب ۶.۸، ۶.۵ و ۵.۵ درصد نسبت به ابتدای ماه آبان کاهش قیمت داشته اند.

همچنین در نیمه دوم آبان ماه ایزوبوتانول، زایلین مخلوط، اسیداستیک، اورتوزایلین، اسیدترفتالیک، بنزن و استایرن مونومر نیز با افت قیمت روبه رو شده اند. این در حالی است که کمترین افت قیمت در نیمه دوم ماه آبان متعلق به استایرن مونومر با ۰.۱ درصد کاهش بوده است.

از سوی دیگر در فهرست اعلامی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای نیمه دوم ماه آبان، محصولاتی همچون سودکاستیک، محلول آمونیاک، اوره گرانوله، کربنات دسیم سبک و اوره پریل با افزایش قیمت نسبت به ابتدای ماه آبان روبه رو شده اند، به طوری که سودکاستیک بیشترین افزایش و محلول آمونیاک کمترین رشد را داشته است.

سودکاستیک با ۵.۷ درصد رشد نسبت به نیمه اول آبان ماه از رقم ۳۸۵ تومان به ۴۰۷ تومان رسیده است. همچنین محلول آمونیاک نیز ۱ درصد رشد داشته و از رقم ۳۰۸ تومان به ۳۱۱ تومان در نیمه دوم آبان ماه رسیده است.

در همین حال دی اتیل هگزانول، کریستال ملامین و آروماتیک سنگین نسبت به دو هفته گذشته تغییری نداشته و با قیمت های ثابت برای نیمه دوم آبان ماه در بورس کالای ایران عرضه خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها