روحانی

با دستور رییس جمهور توزیع سود سهام عدالت رسما از امروز ‌آغاز شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با اعلام رییس جمهور سود سهام عدالت از روز جاری به مشمولان پرداخت می شود و بر این اساس آن دسته از مشمولینی که از محل تخفیف یا آورده خود یک میلیون تومان سهام دارند، ۵۰ هزار تومان سود سهام عدالت دریافت می کنند.

این رقم در نوبت های بعدی پرداخت سود تا ۱۵۰ هزار تومان تکمیل می شود. همچنین بقیه مشمولین سهام عدالت نیز متناسب با سهام خود از سود متعلقه سهام عدالت بهره مند می شوند.

این تصمیم در جلسه رییس جمهور با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت رسمی اعلام شد. افزون بر این در این جلسه اعلام شد با موافقت رییس جمهور سقف وام ازدواج به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین در این جلسه رییس جمهور به اهمیت بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: باید به مردم توضیح داد که دولت مسیر اقتصاد را درست انتخاب کرده است. مردم باید بخوبی از شرایط منطقه ای و جهانی اقتصاد و روند مثبت شاخص ها در ایران آگاه شوند. توسعه ساختمان ها و بخش اداری، سرمایه بانکها را منجمد می کند و بانکها باید سرمایه ها را برای کمک به اقتصاد آزاد کنند و به طور کامل به بازار سرمایه متصل شوند.

روحانی مهمترین رکن اقتصاد را بازتوزیع درست درآمدهایی مثل مالیات و زکات دانست و گفت: در بودجه ۹۷ تبصره هایی برای رفع فقر مطلق پیش بینی کرده ایم. مجلس و نمایندگان نباید به هر دلیلی عقب بنشینند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند که کشورهای جهان برای سرمایه گذاری به ایران اعتماد دارند، گفت: مسیر مراودات اقتصادی مردم باید کوتاه شود؛ گام اول فرهنگ سازی است.

​منبع:سنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها