بیت کوین

پنجمین درخواست رسمی برای اضافه شدن بیت‌کوین به سبد صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETFs)، منجر به تشکیل پرونده‌ای با همین موضوع در بورس نیویورک شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»در صورتی که هیات قانون‌گذار بازار سهام نیویورک، به ورود بیت‌کوین چراغ سبز نشان دهد، قیمت ارزهای دیجیتالی با جهش موقتی مواجه می‌شوند؛ اما در آینده این روند معکوس خواهد شد. برخی از کارشناسان ورود بیت‌کوین به وال‌استریت را سیاستی در جهت افزایش کنترل‌پذیری این پدیده خطاب می‌کنند.بازار جهانی روز گذشته با تغییر چندانی همراه نبود؛ چراکه رویداد اثرگذاری در این روز گزارش نشد. تنها عاملی که روند بازار دیروز را شکل داد، به رفتار معامله‌گران در بازارها مربوط می‌شد. بازیگران فعال در بازارها به دنبال سودگیری، طلای خود را به فروش می‌رساندند و دلار را به امید رشد آتی آن می‌خریدند.

ورود بیت‌کوین به ETFها

هیات سیاست‌گذار بازار سهام نیویورک پنجمین درخواست مجوز افزودن بیت‌کوین به سبد سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله در بورس یا ETFها را دریافت کرد.

این هیات، درخواست مجوز استفاده از بیت‌کوین در توسط ETFها را در پرونده کاری خود قرار داد.ETFها، صندوق‌های قابل معامله‌ای هستند که روی انواع دارایی‌ها با تسهیم متفاوت سرمایه‌گذاری می‌کنند. استفاده از این نوع صندوق‌ها کارمزد کمتری نسبت به کارگزاری‌های معمول بورس دارد و شفافیت عملکرد این صندوق‌ها بیش از رقبای دیگر است.

نحوه سرمایه‌گذاری، سود و زیان، دارایی‌های هدف و گزارش روزانه از جمله محاسن ETFها است. با این اوصاف، پس از استقرار معاملات آتی در بورس، ورود ارزهای رمزنهاد به این صندوق‌ها، جزو تاثیرگذارترین رویدادهای بازار ارزهای رمزنهاد خواهد بود. تاثیر این ورود احتمالی به دو شکل در دو بازه زمانی قابل بررسی است.

در صورت تحقق این امر در بازه اول، بازار ارزهای دیجیتالی به‌دلیل افزایش مقبولیت تقویت خواهند شد؛ اما در بازه زمانی دوم اتفاق پیچیده‌تری در شرف بروز قرار خواهد گرفت. ورود بیت‌کوین به بازار آتی و صندوق‌های قابل معامله در بورس، به نوعی از قدرت دارندگان این ارز دیجیتالی می‌کاهد و امکان ایجاد روندهای غیرقابل پیش‌بینی را از این افراد خواهد گرفت. در واقع، برخی از کارشناسان، استقبال وال‌استریت از بیت‌کوین را به‌منظور افزایش کنترل‌پذیری این پدیده می‌دانند؛ بنابراین بازه زمانی ثانویه می‌تواند به کاهش قیمت این ارز منتهی شود.

منبع:اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها