طلا

موسسه سرمایه گذاری توکویل منجمنت در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی یک عملکرد خیره کننده و بسیار مثبت خواهد داشت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از پشت سر گذاشتن سال ۲۰۱۷ میلادی که قیمت جهانی طلا با رشد حدود ۱۰ درصدی روبرو شد، موسسه سرمایه گذاری توکویل منجمنت در جدیدترین گزارش خود نسبت به عملکرد بسیار مثبت قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ نیز ابراز امیدواری کرده است.

بر اساس این گزارش جان هاتهاوی تحلیلگر ارشد این موسسه سرمایه گذاری تاکید کرد: روند صعودی جدید قیمت طلا می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی تشدید شود که از آن جمله می توان به وضعیت بازارهای مالی، تشدید اوضاع مالی آمریکا و افزایش فشارهای تورمی اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: اگر شاخص سهام در بازارهای مالی جهان با افت شدیدی روبرو شود، بی شک تقاضا و قیمت طلا با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: یک عامل مهم دیگر برای قیمت طلا افزایش کسری بودجه آمریکا خواهد بود که پیش بینی می شود با اجرای طرح جدید مالیاتی دولت ترامپ با افزایش روبرو شود. با توجه به کاهش مالیات ها و افزایش ۲ درصدی نرخ بهره بدهی های آمریکا، کسری بودجه این کشور ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت یا به عبارت دیگر کسری بودجه طی دو سال آینده ۱۰۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: تحت چنین شرایطی فدرال رزرو مجبور خواهد شد تا روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

وی همچنین پیش بینی کرده است که نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت. به نظر من واکنش فدرال رزرو به هرگونه افزایش نرخ تورم در آمریکا بسیار دیرهنگام و خویشتندارانه خواهد بود و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا است. اگر این فرضیه ها درست باشد، نرخ بهره واقعی در آمریکا با کاهش روبرو می شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا است.

هاتهاوی اظهار داشت: دیگر عامل مثبت برای قیمت طلا، رشد تقاضای فیزیکی در آغاز سال جدید میلادی است. کاهش ارزش دلار آمریکا و تقاضای مکان امن سرمایه گذاری نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده ۱۳۲۵ دلار است و اگر این سطح حساس و روانی شکسته شود قیمت طلا تا ۱۳۵۰ دلار افزایش خواهد یافت.

منبع:کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها