1614320.jpgیک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، انتشار اوراق سلف مواد پتروشیمی از سوی بورس کالای ایران و جذب سرمایه ها به سمت این ابزار تامین مالی، سبب تکمیل طرح های توسعه ای در صنعت پتروشیمی، قرار گرفتن تولید کشور در مسیر رشد و افزایش اشتغالزایی دراین حوزه می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» پیام آرمات، مدیرکالایی کارگزاری آپادانا گفت: شرکت های مختلف باید از مبادلات و تامین مالی به شیوه های قدیمی فاصله بگیرند و از ظرفیت های بورس کالای ایران در این زمینه استفاده کنند.

به گفته وی، در این بین سرمایه گذاران با ورود به اوراق سلف موازی علاوه بر اینکه با سود مناسبی روبه رو می شوند به تامین مالی شرکت های پتروشیمی نیز کمک شایانی می کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در اوراق سلف به نفع خریدار و فروشنده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سرمایه گذار می تواند از افزایش قیمت کالا در این سرمایه گذاری استفاده کند، به این ترتیب می توان گفت که خرید اوراق سلف پتروشیمی برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است.

وی ادامه داد: مساله مهم آن است که خرید اوراق سلف استاندارد از سوی سرمایه گذاران، سبب تامین مالی و اشتغالزایی در صنعت پتروشیمی می شود و به راحتی طرح های بسیاری در این صنعت تامین مالی خواهد شد.

آرمات با اشاره به اینکه تامین مالی شرکت های مختلف از جمله پتروشیمی از طریق اوراق سلف به مراتب آسان تر از گرفتن تسهیلات از سیستم بانکی است، تاکید کرد: در صورت حمایت مسئولان و اطلاع رسانی مناسب، اوراق سلف می تواند جایگزین مسیر پر پیچ و خم اخذ تسهیلات از سیستم بانکی شود تا تامین مالی صنایع در شرایط سخت اقتصادی نیز آسان باشد.

وی گفت: علاوه بر شرکت های پتروشیمی، تولیدکنندگان محصولات صنعتی و معدنی نیز می توانند از طریق انتشار اوراق سلف برای شرکت های خود تامین مالی کنند تا این شیوه کارآمد به خوبی در بین فعالان اقتصادی جا بیفتد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها