مس

میزان تولید معادن مس جهان طی ۹ ماهه سال ۲۰۱۷ میلادی، همچنان با کاهش ۲ درصدی مواجه بود این در حالی است که ظرفیت تولید فلز سرخ افزایش یافته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) حاکی از آن است که میزان تولید معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی، به حدود ۱۴ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۲۰۰ تن رسید. رقم مدت مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۵ میلیون و ۶۴ هزار و ۵۰۰ تن بود.

از این میزان، ۸ میلیون و ۸۵ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۳۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۱۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۰۰ تن «اروپا» و ۷۴۸ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۸ میلیون و ۱۵۶ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۷ میلیون و ۵۳۴ هزار تن)، حاکی از رشد ۳.۵ درصدی است.

بنا به این گزارش، تولیدکنندگان جهانی مس طی ۹ ماهه سال جاری میلادی، ۱۷ میلیون و ۴۹۵ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم طی مدت مشابه سال گذشته، ۱۷ میلیون و ۴۰۵ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۵۲ صدم درصدی این محصول در سال جاری میلادی است.
 

رشد بیش از ۲۰ درصدی قیمت مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس به دلایلی نظیر تضعیف دلار، کاهش موجودی انبارها (حدود ۳۰ درصد طی ماه های اخیر) و کمبود عرضه جهانی، به حدود ۷۱۰۵ دلار در تن رسیده است.

​منبع:ماین نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها