معدن

صادرات ۹ ماهه امسال در بخش معدن و صنایع معدنی نشان می دهد در زنجیره روی، آلومینیوم و مولیبدن به ترتیب رشد ۶۵، ۲۸ و ۳۰ درصدی به دست آمد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، برپایه آمارهای منتشر شده در زمینه بخش مزبور، میزان صادرات زنجیره روی به وزن ۱۴۹ هزار تن به ارزش ۳۰۲.۳ میلیون دلار رسید که از نظر وزن وارزش به ترتیب ۵ و ۶۵ درصد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش نشان می دهد.

همچنین زنجیره آلومینیوم و محصولات آن در دوره این گزارش به وزن ۱۴۴ هزار تن و به ارزش افزون بر ۲۶۰.۶ میلیون دلار رسید که از لحاظ وزن و ارزش در مقایسه با ۹ ماهه پارسال ( منتهی به آذر ) به ترتیب ۱۸ و ۲۸ درصد رشد را ثبت کرد .

علاوه براین در زنجیره مولیبدن (فلز آلیاژی درفولاد، آهن ، ریخته گری که برای افزایش سختی پذیری کاربرد دارد) با وجود کاهش ۹ درصدی از نظر وزنی، اما از لحاظ ارزشی ۳۰ درصد رشد در مقایسه با ۹ ماهه ۹۵ نشان می دهد .صادرات زنجیره مولیبدن در مدت زمان این گزارش از نظروزن سه هزار تن و به ارزش افزون بر ۳۰.۶ میلیون دلار رسید .

بر اساس این گزارش مجموع صادرات بخش معدن وصنایع معدنی در ۹ ماهه امسال از لحاظ وزن بیش از ۴۸.۶ میلیون تن و به ارزش ۶ میلیارد و ۸۵۵.۵ میلیون دلار بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به ترتیب یک و سه درصد رشد نشان می دهد.

بخش معدن و صنایع معدنی از کل صادرات غیر نفتی در دوره این گزارش از نظر وزنی ۵۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۲ درصد سهم داشت .

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها