گندم

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران گفت: عرضه گندم در بورس کالا طی سال آینده مانع از ایجاد فساد و مشکلات احتمالی در فرآیند خرید گندم از کشاورزان می شود. 

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»محمد حسنی سعدی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: گندم طی سال آینده در بورس کالا عرضه می شود که بسیاری از مسئولان کشور به دلیل داشتن مزایای بسیار با عرضه آن موافقت کرده اند.

وی اظهار داشت: در روش خرید تضمینی، دولت بعد از تحویل گندم و به دلیل کمبود اعتبار نمی توانست مطالبات گندمکاران را به موقع پرداخت کند اما با عرضه این محصول از سوی کشاورزان در بورس کالای ایران، خریداران واقعی نسبت به خرید گندم اقدام می کنند .

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران ادامه داد: بر این اساس مابه التفاوت قیمت واقعی گندم و قیمت تضمین شده از سوی دولت به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با تحقق این مهم، کشاورزان در مدت زمان سریعتری به بخش زیادی از مطالبات خود دست می یابند، گفت: علاوه بر این از فساد و مشکلات احتمالی در فرآیند خرید گندم از کشاورزان جلوگیری شده و بر کیفیت گندم نیز نظارت بیشتری صورت خواهد گرفت.

حسنی سعدی افزود: هفته گذشته ۵۲۵ هزار تن کالاهای بخش های کشاورزی، صنعتی، معدنی، فرآورده های نفتی و پتروشیمی با مبلغی افزون بر ۱۲ هزار و ۲۵۷ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران معامله شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها