طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه تغییر چندانی نداشت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در ۳ سال اخیر قرار  دارد، شاخص سهام در بازارهای جهانی پس از پایان یافتن تعطیلی دولت آمریکا، با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته طرح مربوط به ادامه فعالیت دولت واشنگتن را امضا کرد تا عملا تعطیلی دولت پس از ۳ روز متوقف شود.این مساله تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته است.

قیمت هر اونس طلا نیز به ۱۳۳۵ دلار رسیده است. کنگره آمریکا روز دوشنبه با طرحی موافقت کرد که بر اساس آن تعطیلی دولت آمریکا پایان یابد و دموکرات ها با وعده های جمهوریخواهان برای مذاکره بیشتر بر سر قانون مهاجرت موافقت کردند.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده است.به نظر می رسد قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی در روزهای آینده تحت تاثیر نشست بانک مرکزی اروپا و ژاپن قرار خواهد داشت. نتایج نشست بانک مرکزی ژاپن امروز اعلام خواهد شد .

بعید به نظر می رسد که بانک مرکزی اروپا در نشست این هفته نرخ بهره را تغییر دهد ولی وضعیت برنامه خریداری اوراق قرضه مشخص خواهد شد.

به نظر می رسد اختلاف بین سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا با سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان می تواند تاثیر زیادی بر ارزش دلار داشته باشد. شاخص ارزش دلار امروز به ۹۰.۳۲۲ واحد رسیده است.

قیمت طلا از دسامبر تاکنون که به پایین ترین سطح در ۵ ماه قبل از آن رسیده بود بیش از ۱۰۰ دلار رشد داشته است. به نظر می رسد کاهش ارزش دلار آمریکا مهمترین عامل افزایش قیمت جهانی طلا بوده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل مهمی برای قیمت طلا خواهد بود.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها