بیت کوین

بازارهای مالی جهان طی روزهای آینده تمرکز زیادی بر روی نشست بانک مرکزی اروپا خواهند داشت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بانک مرکزی اروپا در نشست آتی خود  درباره سیاست های انبساطی پولی و برنامه خرید اوراق قرضه تصمیم گیری خواهد کرد.نشست بانک مرکزی اروپا پنجشنبه برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا در پایان این نشست نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. مهمترین نتیجه این نشست تصمیم گیری درباره برنامه خرید اوراق قرضه خواهد بود.

بانک مرکزی ژاپن نیز قصد دارد در روزهای آینده درباره برنامه خرید اوراق قرضه تصمیم گیری کند. این دو تصمیم می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات نرخ ارز و قیمت کالاهای مهم و راهبردی از جمله طلا داشته باشدنشست بانک مرکزی ژاپن قرار است سه شنبه برگزار شود. پیش بینی می شود ژاپن نیز نرخ بهره را در سطح منفی ۰.۱ درصد حفظ خواهد کرد. آمارهای تورم ژاپن نیز قرار است پنجشنبه منتشر شود. احتمالا تورم ژاپن در ماه دسامبر برای دوازدهمین بار متوالی با افزایش روبرو شده ولی همچنان پایین تر از ۲ درصد است

این در شرایطی است که فدرال رزرو آمریکا نیز با تغییر رئیس از ابتدای فوریه روبرو خواهد شد و سرمایه گذاران بین المللی منتظر هستند تا ببینند آیا سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو تغییری خواهد کرد یا نه.فدرال رزرو آخرین نشست خود به ریاست جانت یلن را ۳۰ ژانویه برگزار خواهد کرد.

آمارهای اولیه رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی ۲۰۱۷ میلادی نیز طی روزهای آینده منتشر خواهد شد. این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو در سال ۲۰۱۸ داشته باشد. فدرال رزرو در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ بار بهره را افزایش داده است.

در بریتانیا نیز آمارهای اولیه رشد اقتصادی در سه ماه چهارم ۲۰۱۷ اعلام خواهد شد. گمانه زنی های زیادی درباره وضعیت نرخ بهره بریتانیا طی ماه های آینده مطرح شده است.

کانادا نیز طی روزهای آینده آمارهای تورم را اعلام می کند. بانک مرکزی کانادا هفته گذشته نرخ بهره را برای سومین بار متوالی در ۷ ماه اخیر افزایش داده است.

یکی از مهمترین رویدادهای هفته آینده نیز برگزاری نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس خواهد بود.رهبران سیاسی و اقتصادی جهان از جمله رئیس جمهور آمریکا، صدر اعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه نخست وزیر بریتانیا در این نشست شرکت خواهند کرد.

دیگر رویداد مهم هفته آینده نشست مقام های تجاری آمریکا مکزیک و کانادا درباره پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی است.پیش بینی می شود رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۳ در صد رسیده باشد.

منبع:سایت طلا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها