نفت

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر آماری که افزایش ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا را نشان داد، کاهش یافت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بهای معاملات نفت برنت با ۱۳ سنت کاهش نسبت به قیمت نهایی روز سه‌شنبه، به ۶۹.۸۳ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با چهار سنت کاهش نسبت به قیمت نهایی روز گذشته، ۶۴.۴۳ دلار در هر بشکه بود. به گفته معامله‌گران، قیمت‌ها از انتشار آمار آمریکا که افزایش ذخایر نفت و بنزین را نشان داد تحت فشار منفی قرار گرفتند.

موسسه آمریکن پترولیوم اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا پس از ۹ هفته کاهش متوالی، در هفته منتهی به ۱۹ ژانویه به میزان ۴.۸ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۱۶.۲ میلیون بشکه رسیده است. ذخایر بنزین در همین مدت ۴.۱ میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که فعالیت پالایشگاهی ۴۲۰ هزار بشکه در روز کاهش داشت. در آسیا مازاد عرضه بنزین سود پالایشگاه برای این محصول را به پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۵ کاهش داد.

در بحبوحه این شاخص‌های ضعیف، معامله‌گران برای حمایت در برابر کاهش احتمالی قیمت‌های نفت دست به کار شدند. آمار معاملات نشان داد پیشنهادات فروش برنت در قیمت‌های ۷۰ دلار، ۶۹ دلار و ۶۸ دلار در هر بشکه از اواسط هفته گذشته در بازار بورس اینر کانتیننتال افزایش یافته است. در حال حاضر پیشنهادها برای فروش برنت بسیار بیشتر از درخواست‌های خرید است. این افزایش پیشنهادهای فروش، نتیجه انباشته شدن میزان متنابهی قراردادهای خرید است که طی ماه‌ها افزایش قیمت‌های نفت روی داده است.

با وجود این معامله‌گران می‌گویند قیمت‌های نفت بعید است ریزش قابل توجهی پیدا کند زیرا بازارها همچنان از رشد اقتصادی مطلوب و همچنین محدودیت‌های عرضه تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک به خوبی پشتیبانی شده‌اند.

طبق یافته‌های یک نظرسنجی که جدیدترین نشانه از رشد اقتصادی جهانی است، فعالیت تولیدکنندگان ژاپنی در ژانویه با سریع‌ترین روند در چهار سال گذشته گسترش یافت. رشد اقتصادی به معنای رشد مطلوب تقاضا برای نفت است که همزمان با محدود شدن عرضه به دلیل اجرای توافق کاهش تولید اوپک روی داده است.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها