مصباحی‌مقدم.jpg

کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار بیش از ۱۰ سال فعالیت داشته است و روسای سازمان بورس طی این مدت اهتمام بلیغی به توسعه، عمق بخشی، شفافیت و افزایش کیفیت بازار داشته اند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، آیت الله دکتر غلامرضا مصباحی مقدم، رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم نکوداشت پنجاه سالگی بازار سرمایه ایران با بیان مطالب فوق بیان کرد: خوشبختانه بازار سرمایه در طی مدت مزبور هم از لحاظ کیفی و هم کمی رشد قابل توجهی داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: در این زمینه تنوع ابزارهای مالی، صندوق ها و نهاد های مالی موجب شد این بازار در مسیر توسعه حرکت کند.

مصباحی مقدم همچنین بیان کرد: کمیته فقهی طی ۱۰ سال فعالیت، بیش از ۸۵ ابزار مالی یا نهادهای مالی جدید را از نظر فقهی مورد بحث و بررسی قرار داده است.

وی افزود : در این جلسات حضور مرتب رییس سازمان بورس و کارشناسان مالی، اقتصادی و حقوقی موجب شد بحث هایی که در خصوص اوراق مالی مطرح می‌شود، با تصمیم یک‌سویه همراه نباشد.

رییس کمیته فقهی همچنین بیان کرد: خوشبختانه حاصل کار کمیته فقهی ابزارهایی است که تعداد بسیاری از آن‌ها در اقتصاد کاربرد دارد. ابزارهایی مثل اوراق اجاره دولتی، اوراق استصناع، مرابحه و اسناد خزانه که از نظر ارقام، در بودجه سال جاری رقم بالایی را به خود اختصاص داده اند، گواه اهمیت بازار سرمایه در کل اقتصاد کشور است.

وی در ادامه افزود: طی سال های اخیر بخش قابل توجهی از مطالبات پیمانکاران از طریق انتشار اوراق اخزا پرداخت شد . همچنین انتشار اوراق رهنی بانک مسکن نیز از دستاورد های بسیار خوب ما بود.

آیت الله دکتر غلامرضا مصباحی مقدم در ادامه گفت: محصولات کمیته فقهی از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. در این زمینه علاوه بر ۵ فقیه که بطور رسمی در این کمیته فعالیت دارند یک کمیته فرعی در قم نیز فعالیت دارد.

وی همچنین بیان کرد : محصولات کمیته فقهی هر ساله در یک دوره آموزشی مورد استفاده نمایندگانی از کشورهای مختلف قرار میگیرد. بر همین اساس نهمین دوره آموزشی آن امسال با حضور ۲۴کشور برگزار شد که با استقبال بسیار زیادی همراه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها