کوهکن

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به لزوم اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید، گفت:اگر تحت شرایط خاص در بحث صادرات قرار برخام فروشی در محصولات معدنی باشد به طور یقین باید از کانال بورس کالا میزان مازاد داخلی و قیمت واقعی آن تعیین شود.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محسن کوهکن درباره قانون رفع موانع تولید و ماده ۳۷ این قانون، گفت: در مورد محصولات معدنی به ویژه سنگ آهن نباید خام فروشی صورت گیرد و این خلاف قانون است اما آنچه که مسلم است اگر تحت شرایط خاص همچون مازاد نیاز داخل به ناچار بخواهیم خام فروشی انجام دهیم به طور یقین در بحث صادرات باید منافع کلان کشور در نظر گرفته شود که این اتفاق در گرو قیمت واقعی است؛ از این رو قیمت به هر جهت باید در قالب بورس کالا تعیین شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه  براساس ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید و آیین نامه اجرایی آن به منظور تشخیص نیاز داخلی، عرضه محصولات از طریق بورس کالا باید انجام شود نمایندگان مجلس نیز براین موضوع تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه تابلوی بورس یعنی شفافیت، افزود: به لحاظ فنی بورس کالا بازاری شفاف و نقطه مقابل بازار رانتی و اقتصاد زیرزمینی است و تمام سفارش ها و معامله ها در بورس قابل رهگیری و مدیریت بوده و براساس تجربه جهانی، بورس کالا یک اساس برای ایجاد بازار عادلانه، شفاف و قابل مدیریتِ کلان اقتصادی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید برنظارت مجلس بر اجرای ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید، اظهارداشت: مجلس نیز با استفاده از ابزارهای نظارتی خود، بر اجرای ماده ٣٧ قانون رفع موانع تولید نظارت کامل و دقیق را خواهد داشت.

منبع:اقتصاد آنلاین

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها