پتروشیمی

حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت به ۴۱ هزار و ۳۸۳ تن رسید.حجم عرضه ها ۶۲ هزار و ۳۴۲ تن و تقاضای آن هم ۱۰۳ هزار و ۸۵۳ تن رقم خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به این ترتیب در دومین هفته بهمن ماه ۱۳۹۶، تالار معاملات پتروشیمی شرکت بورس کالای ایران، معاملات آرامتری را نسبت به هفته ماقبل تجربه کرد که دلیل اصلی آن هم افزایش قیمت های پایه برای چندمین هفته متوالی و وجود مواد اولیه فراوان در بازار آزاد و در مقابل کشش کم مصرف نهایی، بوده است. از این رو هفته قبل ۲۸ گرید با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

در همین حال حجم عرضه ها در هفته گذشته با ۶.۱۷۱ تن افزایش روبه رو شد، به این ترتیب گریدهایی همچون پلی پروپیلن نساجی، سنگین اکستروژن و بادی با افزایش حجم عرضه ها در هفته قبل روبه رو شدند. البته کالای پلی اتیلن سنگین بادی، PET بطری و پلی پروپیلن شیمیایی کاهش عرضه داشتند.

از سوی دیگر حجم معاملات نیز نسبت به هفته ماقبل به میزان ۸.۱۲۰ تن کاهش داشت، البته تنها پلی پروپیلن ها به دلیل کمبود عرضه ها همچنان در کانون توجه بازاری ها قرار داشته و قیمت های آن ها در سطوح بالا حفظ شده است. در کل بیش از ۶۶ درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران در هفته قبل خریداری شد.

در همین حال حجم تقاضا در هفته گذشته به میزان ۱۶ هزار و ۷۷۷ تن کاهش را تجربه کرد. در هفته گذشته تقاضا برای برخی از پلی پروپیلن های نساجی با MFR۲۵ کاهش یافته بود. همچنین با افزایش بسیار مناسب در گروه پلی اتیلن سنگین اکستروژن و لوله تقاضای کاذب برای این گروه هم به نسبت کاهش یافته بود.

با این حال در لیست جذابترین محصولات پلیمری در هفته گذشته پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی قرار داشتند.همچنین کالای پلی اتیلن سنگین اکستروژن ۶۳۶۶M پتروشیمی ایلام هم در هفته گذشته با رقابت قیمتی مورد معامله قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها