سعیدی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: خداحافظی دکتر سعیدی به معنای پایان همکاری ایشان نیست و همچنان تحت عنوان مشاور در بازار سرمایه حضور دارد و از تجربیاتشان بهره می بریم.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، شاپور محمدی به تالیف کتاب تاریخ بازار سرمایه توسط سعیدی اشاره کرد و گفت: کتاب ارزشمند و وزین تاریخ بازار سرمایه در حالی به رشته تحریر درآمد که در شرح وظایف ایشان نبود. امیدواریم در ادامه همکاری ها با دکتر سعیدی نسخه های بعدی در قالب دایره المعارف نگاشته شود.

سخنگوی سازمان بورس در ادامه تصریح کرد: دکتر سعیدی پیشنهاد ارتقا به مسند بالاتر داشت، اما در سمت معاون سازمان و نائب رییس هیئت مدیره باقی ماند و از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و همچنان خود را نسبت به کل سازمان مسئول می داند.

 محمدی با اشاره به موضوع جانشینی علی سعیدی در سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سعید فلاح پور متخصص و خوشنام در بازار سرمایه است و آرزوی توفیق برای ایشان در موقعیت جدید داریم. بدون شک این ویژگی ها به ایشان کمک می کند که با استفاده از تجربیات دکتر سعیدی گام های تکمیلی را در این معاونت بردارد.

وی با بیان اینکه همواره اتفاقات جدید در بازار سرمایه رخ می دهد که باید برای آن ها سیاست های جدید در نظر گرفت، گفت: با توجه به مصوبه اخیر بانک مرکزی، هم اکنون نظارت بر صندوق های سرمایه گذاری به عهده سازمان بورس است، بنابراین باید پلتفرم های نظارت توسط سازمان انجام شود.

وی درباره تامین مالی جمعی گفت: بعد از مصوبه شورای عالی بورس در خصوص تامین مالی جمعی، باید نظارت سیستمی و حضوری مناسبی در این خصوص داشته باشیم و چنانچه برخی از نظارت ها از حیطه سیستمی یا حضوری خارج بود، لازم است پیگیری های دوجانبه ای صورت گیرد.

دبیر شورایعالی بورس با بیان اینکه نظارت بر نهادهای مالی کار بسیار حساسی است گفت: در این بخش با افراد حرفه ای در ارتباط هستیم. در نتیجه دقت در این بخش رکن بسیار مهمی است. البته خوشبختانه تمام نهادهای مالی ما از کارگزاری ها تا صندوق و شرکت های تامین سرمایه و ... نزدیک به ۱۰۰ درصد قانون مدار هستند و شاید تخلفات در این نهادها کمتر از یک درصد باشد که همین میزان نیز مورد توجه همکاران ما در بازار سرمایه است.

در ادامه این مراسم علی سعیدی ضمن تشکر و قدردانی از رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: من مانند بسیاری از اهالی بازار سرمایه و مقامات کشوری، اقتصاد سنجی را از دکتر محمدی یاد گرفتم.

وی افزود: ذکاوت رییس سازمان بورس مشهود است و نمونه آن را در هیئت داوری به کرات دیده ایم. ایشان درک عمیقی از مسائل سازمان دارد و سابقه ایشان از همه ما بیشتر است. دکتر محمدی، سازمان بورس و اوراق بهادار را به دلیل حضور در کمیته های مختلف سازمان و معاونت در وزارت اقتصاد از تمامی جهات می شناسد. بنابراین می تواند مسائل را به سرعت حل و فصل کند.

سعیدی، گفت: سعید فلاح پور هم از اولین افرادی است که برای حل مسئله موسسات رتبه بندی فعالیت داشت و شخصا معتقدم بهترین گزینه در این معاونت است.

وی با بیان اینکه معاون نظارت بر نهادها بخش حساسی در سازمان است گفت: این معاونت به دلیل ارتباط با صدها نهاد مالی اهمیت ویژه ای دارد. همچنین این بخش برای بازار سرمایه و اقتصاد مورد توجه است در نتیجه باید یک نگاه ملی به آن داشت.

سعیدی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات طی این سالها بابت رضایت قلبی ام انجام شده گفت: هیچگاه به عنوان شغل به مسئولیتم نگاه نکردم ،بلکه کارهایی را انجام داده ام که علاقه داشتم از بیرون برای بازار سرمایه انجام شود.

وی ضمن قدردانی از مدیران و همکاران خود گفت: هرچند دوازده سال سابقه در سازمان دارم اما  با موضوعات بازار سرمایه ۵۰ سال آشنا هستم.

در این مراسم همچنین دکتر سعید فلاح پور گفت: علی سعیدی یک شخصیت علمی و با درایت است، و ادامه داد: این معاونت با افراد حرفه ای بازار سرمایه در ارتباط تنگاتنگ است و می تواند موتور محرک بورس باشد.

وی ادامه داد: نظارت نیازمند تبحر خاصی است که دکتر سعیدی این توانمندی را دارد و انشاالله بنده با استفاده از تجربیات ایشان و دکتر محمدی بتوانم پاسخگوی مناسبی به اعتماد این عزیزان باشم.

دکتر فلاح پور در پایان تصریح کرد: قرار داشتن در جای یک مدیر توانمند بسیار سخت است و تلاش می کنم با استفاده از تجربیات این عزیزان و همکاران این معاونت به اهداف تعیین شده برسیم.

منبع:سنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها