نفت

سه بانک بزگ وال استریت آمریکا که پیش تر به افزایش چشمگیر قیمت نفت باور نداشتند، اکنون خود را برای افزایش قیمت نفت به حدود ۸۰ دلار در هر بشکه آماده می کنند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،، بانک های گلدمن ساچز، مورگان استنلی و جی. پی مورگان هر سه به تازگی پیش بینی کرده اند که قیمت های نفت افزایش خواهد یافت.

بنا به پیش بینی هفته گذشته بانک گلدمن ساچز، قیمت نفت برنت دریای شمال که دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک بر پایه آن قیمت گذاری می شوند، در سه ماه آینده به ۷۵ دلار و در ۶ ماه آینده به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه افزایش می یابد.این در حالی است که بانک یاد شده پیش تر قیمت نفت برنت در هر دو بازه زمانی یاد شده را ۶۲ دلار در هر بشکه پیش بینی می کرد.

بانک جی. پی مورگان نیز هفته گذشته قیمت مورد انتظار خود برای نفت برنت در سال ۲۰۱۸ را افزایش داد و آن را ۷۰ دلار در هر بشکه پیش بینی کرد.​بانک مورگان استنلی نیز اعلام کرد، قیمت نفت در سه ماه سوم ۲۰۱۸ به ۷۵ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

ژاپن تایمز نوشت، بالاخره این بانک ها که در هر مرحله از تلاش اوپک برای مهار مازاد عرضه نفت در بازارها، این تلاش ها را مورد تردید قرار می دادند، سرانجام به کارآمدی توافق کاهش تولید نفت اوپک اعتراف و اعلام کردند این توافق توانسته است مازاد عرضه نفت در بازارها را به طور کامل از بین ببردبر اساس این گزارش، اوپک در نشست رسمی ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (دهم آذرماه ) ۱۳۹۵ خود در وین، برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند

براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ٢۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهدایران، نیجریه و لیبی تا رسیدن به سطح تولید پیش از بحران خود از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شدند.

توافق کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید شده است و همه کشورهای عضو موظف به تبعیت از آن هستند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها