طلا

یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که روند صعودی قیمت طلا از پاییز ۲۰۱۸ آغاز می شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مایکل پنتو رئیس صندوق سرمایه گذاری پنتو پرتفوی در سخنانی تاکید کرد: گرچه قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون روندی نسبتا صعودی داشته است ولی درخشش اصلی طلا از پاییز آغاز خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با افت شدید ارزش اوراق قرضه آمریکا از فصل پاییز، درخشش طلا آغاز خواهد شد .

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: به نظر من اقتصاد جهانی طی ماه های آینده با بحران ها و چالش های بزرگی روبرو خواهد شد که بزرگترین بحران، چالش بدهی ها خواهد بود و این مساله می تواند موجب تقویت قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی شود.

وی افزود: صندوق سرمایه گذاری ما اکنون ۱۰ تا ۱۸ درصد منابع خود را به طلا اختصاص داده است. در شرایط کنونی نرخ بهره بیشتر از تورم در آمریکا افزایش یافته است و این مساله موجب شده است تا نرخ بهره واقعی در آمریکا با افزایش روبرو شود و فشار زیادی بر قیمت طلا وارد شود.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: سرمایه گذاران بازار طلا باید صبور باشند. بهترین فرصت برای افزایش تقاضا و قیمت طلا از اکتبر آینده فراهم خواهد شد. از پاییز آینده باید منتظر درخشش طلا در بازارهای جهانی باشید.

اظهارات پینتو در شرایطی است که قیمت طلا در روزهای اخیر با کاهش روبرو شده است.وی پیش بینی کرده است که افزایش نرخ بهره و رشد فزاینده بدهی های آمریکا موجب کاهش بیشتر شاخص سهام در بازارهای مالی این کشور خواهد شد. بدهی مصرف کنندگان آمریکایی اکنون به بیش از ۱۵ تریلیون دلار رسیده است. علاوه بر این ، بدهی های دولت آمریکا نیز امسال با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها