طلا

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شد تا در هفته گذشته قیمت این فلز گرانبها با بیشترین کاهش در ۲ ماه اخیر مواجه گردد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،، شاخص ارزش دلار در هفته گذشته بهترین عملکرد خود را در یک سال گذشته ثبت کرده و نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۳.۳۰ دلار کاهش به ۱۳۱۵ دلار رسیده است.شاخص سهام صنعتی داوجونز آمریکا با رشد ۱.۳۸ درصدی و شاخص اس اند پی با افزایش ۱.۴۹ درصدی روبرو شده است.

قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با کاهش ۱.۶ درصدی همراه شد که این بیشترین کاهش هفتگی از ۸ دسامبر به شمار می رود.قیمت هر اونس نقره نیز با ۲۰.۲ سنت کاهش به کمتر از ۱۶.۱۳ دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته ای که گذشت با کاهش ۳.۴ درصدی روبرو شده است.

جف رایت تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ولف پک کاپیتال در این باره گفت: بی شک افزایش ارزش دلار و شاخص سهام آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

لاکم اوتونگا تحلیلگر اقتصادی موسسه اف ایکس تی ام نیز گفت: شکی وجود ندارد که قیمت طلا تحت فشار ناشی از افزایش ارزش دلار و انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا قرار دارد.

به نظر می رسد اگر گمانه زنی ها نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی هفته های آینده نیز افزایش یابد، قیمت طلا تحت فشار بیشتری قرار می گیرد.

شاخص ارزش دلار در هفته گذشته با رشد ۱.۴ درصدی روبرو شده است. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده تا ۱۳۰۰ دلار در هر اونس کاهش خواهد  یافت.

منبع:مارکت واچ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها