نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۳ سنت، معادل یک درصد افزایش نسبت به رقم پایانی هفته گذشته، به ۶۳ دلار و ۴۲ سنت رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که بعد از ۴ جلسه معاملات پرنوسان، سهام ها در بازارهای آسیایی به ثباتی نسبی دست یافته، قیمت نفت امروز یک درصد افزایش یافت و بخشی از کاهش های قابل توجه جلسه قبل را جبران کرد.اما موضوعی که همچنان بر بازار نفت سایه افکنده، افزایش تولید نفت آمریکاست که در حال تضعیف تلاش های اوپک و روسیه برای کاهش شکاف عرضه و تقاضاست.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۳ سنت، معادل یک درصد افزایش نسبت به رقم پایانی هفته گذشته، به ۶۳ دلار و ۴۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز ۶۳ درصد، معادل ۱.۱ درصد افزایش داشت و به ۵۹ دلار و ۸۳ سنت رسید.

تقویت قیمت ها پس از آن رخ داد که قیمت نفت هفته گذشته به دلیل افت شاخص ها در بازار بورس، بیشترین کاهش هفتگی در طی دو سال گذشته را به ثبت رساند.اما با ترمیم شاخص ها در بورس آمریکا در روز جمعه و تثبیت شاخص های بورس های آسیایی در روز دوشنبه، تحلیلگران گفتند که قیمت نفت نیز تقویت شده است.

اما بازار نفت همچنان با موضوع افزایش تولید نفت آمریکا مواجه است که با رسیدن به بالای ۱۰ میلیون بشکه در روز، از میزان تولید عربستان بالا رفته و در یک قدمی روسیه، بزرگترین تولید کننده نفت جهان قرار گرفته است.

شواهد نشان می دهد که تولید نفت آمریکا باز هم افزایش خواهد یافت.آمارهای موسسه بیکر هاگز نشان می دهد که شرکت های انرژی آمریکایی در هفته ای که گذشت، ۲۶ سکوی حفاری را به تعداد سکوهای خود افزودند و تعداد کل سکوها را به ۷۹۱ مورد رساندند که بالاترین رقم از آوریل ۲۰۱۵ تاکنون است.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها