ذرت

با کاهش ارزش دلار و ادامه شرایط خشک آب و هوایی در آرژانتین و آفریقای جنوبی، حجم صادرات ذرت ایالات متحده افزایش می‌یابد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بر اساس گزارش USDA، دپارتمان کشاورزی ایالات متحده، صادرات ذرت این کشور از ۱۲ ژانویه به میزان ۳.۳ میلیون تن بوده که نسبت به دو ماه قبل از آن، بیشترین میزان برآورد شده است.

پس از شروع ضعیف فصل صادرات ذرت ایالات متحده، حال تجار خوش‌بینانه‌تر از قبل منتظر رسیدن رکورد صادرات این محصول به پیش‌بینی UDSA هستند.

قیمت پایین غلات و منابع فراوان، موجب کاهش درآمد مزارع شده و این باعث گردیده است که به منظور ایجاد تعادل در محصول انبوه برداشت شده ذرت، بر میزان صادرات این محصول افزوده شود. سقوط ارزش دلار به کمترین میزان خود در طول سه سال اخیر موجب شده است که ذرت ایالات متحده به محصولی ارزان‌قیمت‌تر برای واردکنندگانی تبدیل شود که از سایر ارزهای رایج استفاده می‌کنند.

در همین حین، آب و هوای گرم و خشک آرژانتین و تأثیر آن بر محصول موجب شده است که ذرت آرژانتین از نظر کیفی در جایگاه سوم پس از ایالات متحده و برزیل قرار گیرد. البته افزایش ارزش پزو که موجب افزایش قیمت محصولات صادراتی این کشور شده نیز موجب کاهش محصول ذرت از سوی کشاورزان گردیده است. خشکسالی در آفریقای جنوبی که سال گذشته ذرت فراوانی را به بزرگ‌ترین خریدار آسیایی این محصول یعنی ژاپن فروخته بود، میزان برداشت محصول این کشور را نیز به میزان ۱۸ درصد کاهش داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها