• ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر: 16234
نفت

قیمت نفت برنت امروز با ۵ سنت افزایش به ۶۲ دلار و ۷۷ سنت رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، رشد قوی اقتصادی و احتمال اینکه تضعیف ارزش دلار موجب شد تا قیمت نفت برنت امروز افزایشی نسبی را شاهد باشد.اما مشاهده نشانه هایی از تداوم مازاد عرضه در بازار از جمله افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و بالا بودن میزان عرضه فیزیکی نفت خام در کشورهای مختلف جهان موجب شد تا رشد قیمت ها ناچیز باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۲ سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل، به ۵۹ دلار و ۱۷ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در اوایل ماه فوریه تا بالا ۶۵ دلار در هر بشکه رسیده بود.قیمت نفت برنت امروز با ۵ سنت افزایش به ۶۲ دلار و ۷۷ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز اوایل ماه جاری میلادی تا بالای ۷۰ دلار رسیده بود.

تجار گفتند، تضعیف ارزش دلار احتمالا موجب افزایش تقاضا برای انرژی از سوی کشورهایی که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند خواهد شد. ضمن اینکه تقویت رشد اقتصاد جهانی نیز تاثیری منفی بر بازار نفت دارد.

تحلیلگران موسسه آر بی سی کپیتال مارکتس در یادداشتی نوشتند: بسته هایی از مازاد عرضه در بازار فیزیکی نفت در حال پدیدار شدن است...این مسئله نقشی کلیدی در افت قیمت های اخیر ایفا کرده است.

انستیتوی نفت آمریکا دیروز اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۹ فوریه با ۳.۹ میلیون بشکه کاهش به ۴۲۲.۴ میلیون بشکه رسیده است.این عمدتا ناشی از افزایش تولید نفت آمریکا بوده که از اواسط سال ۲۰۱۶ تاکنون با بیش از ۲۰ درصد رشد به بالای ۱۰میلیون بشکه رسیده و آمریکا را بعد از روسیه به دومین تولید کننده بزرگ نفت جهان تبدیل کرده است.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها