کشاورزی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا می‌تواند محلی برای عرضه و تقاضا باشد که این امر موجب شفافیت بازارهای کالایی می‌شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علی عباسی با اشاره به عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا، اظهار کرد: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا می‌تواند اتفاق خوبی برای محصولات کشاورزی باشد همانطور که ورود نفت در بورس انرژی می‌تواند رخداد مهمی برای بورس انرژی تلقی شود.

وی به دیگر  مزایای عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: کشاورزان به راحتی می‌توانند محصولات خود را در بورس کالای ایران عرضه کرده و  با قیمت مشخص به فروش برسانند، چرا که ورود محصولات به بورس کالا می‌تواند تولید و اشتغال را به ارمغان آورد.

عباسی در پاسخ به این پرسش که استفاده از نظام انبارداری و توسعه ابزار گواهی سپرده کالایی تا چه اندازه در مدیریت بازار محصولات کشاورزی موثر است، افزود: هم اکنون به‌دلیل وجود ساختارهای سنتی در بازار محصولات کشاورزی، نظام انبارداری نمی تواند خیلی سریع در این بخش جا بیفتد، از این رو در صورت اصلاح ساختارهای سنتی می‌توان انتظار داشت که نظام انبارداری در مدیریت بازار محصولات کشاورزی موثر واقع شود. بر همین اساس برای اثرگذاری این امر بر مدیریت بازار و اقتصاد بخش کشاورزی، باید نواقص موجود از طریق اصلاح ساختارهای سنتی و حرکت به سمت نظام مند شدن هر چه بیشتر بازارهای کالایی مرتفع شود. ضمن اینکه نظام انبارداری و استفاده از قبض انبار در حال حاضر در بازارهای کالایی جهانی جا افتاده و مدت هاست مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است، بورس کالای ایران در چند سال اخیر با ارائه ابزارهای نوین در عرصه محصولات کشاورزی، تغییرات شگرفی در بازار این محصولات ایجاد کرده است. نگاهی گذرا به عملکرد دو سال اخیر بورس کالای ایران حاکی از آن است که اجرای سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی ، بار گرانی را از شانه دولت برداشته و همچنین بازار محصولات کشاورزی را نیز پویاتر از قبل کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها