طلا

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان فلزات ارزشمند در وال استریت همانند سرمایه‌گذاران دیدگاه خوش بینانه‌ای نسبت به رشد قیمت طلا در هفته جاری پیدا کردند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،از میان ۲۰ کارشناس بازار که در نظرسنجی طلای وال استریت شرکت کردند، ۱۲ نفر یا ۶۰ درصد افزایش قیمت طلا و ۷ نفر یا ۳۵ درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش بینی کردند، در حالی که تنها یک نفر نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشت. پیش از این کارشناسان وال استریت به مدت دو هفته متوالی نسبت به روند رشد قیمت طلا بدبین بودند.

در مقابل، از میان ۴۵۰ سرمایه‌گذاری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند ۲۸۴ نفر یا ۶۳ درصد نسبت به افزایش قیمت‌ها در هفته جاری خوش‌بین بودند، اما ۱۰۶ نفر یا ۲۴ درصد کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کردند در حالیکه ۶۰ نفر یا ۱۳ درصد نیز نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، اکثر شرکت‌کنندگان شامل ۵۰ درصد از کارشناسان وال استریت و ۵۶ درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا بدبین بودند.

طلا روز جمعه اندکی افزایش پیدا کرد و بزرگترین افزایش هفتگی خود در بیش از یک سال گذشته را رقم زد. هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۹۰ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش یافت و در  ۱۳۵۶.۳۰ دلار بسته شد. طلا برای کل هفته گذشته ۳ درصد افزایش نشان داد که بزرگترین افزایش از هفته منتهی به ۲۹ آوریل سال ۲۰۱۶ بود.   بازارهای مالی آمریکا روز دوشنبه به مناسبت تعطیلات عمومی فعالیت نخواهند کرد.

درصد درستی پیش‌بینی سرمایه‌گذاران در کل سال میلادی گذشته ۶۲ درصد و کارشناسان وال استریت ۵۹ درصد بود.

افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت ام کی اس به کیتکونیوز گفت: انتظار دارم طلا در روزهای آتی به ۱۴۰۰ دلار صعود کند.

نیل ملور، استراتژیست ارشد ارز در شرکت BNY Mellon نیز با اشاره به بهم خوردن رابطه میان دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه که به ضعف بیشتر ارز آمریکا اشاره دارد، نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت ابراز خوش بینی کرد.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز نیز انتظار دارد ضعیف شدن ارزش دلار از طلا پشتیبانی کند.

در این بین، اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک در میان کسانی است که احتمال کاهش قیمت طلا را به دلیل ریسک بهبود ارزش دلار پیش بینی می‌کنند.

منبع:کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها