نفت

قیمت نفت برنت پس از افزایش بیش از ۳ درصدی در جلسه قبل، امروز هم ۴۶ سنت معادل ۰.۷ درصد رشد داشت و به ۶۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،در حالی که بازارهای بورس آسیایی به موج جهانی ترمیم بازارهای بورس پیوسته اند و در حالی که نگرانی ها از بروز تنش در خاورمیانه افزایش یافته است، قیمت نفت امروز افزایش داشت و به بالاترین رقم در طی حدود ۲ هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۷۴، معادل ۱.۲ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۴۲ سنت رسید.قیمت نفت برنت نیز پس از افزایش بیش از ۳ درصدی در جلسه قبل، امروز هم ۴۶ سنت معادل ۰.۷ درصد رشد داشت و به ۶۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

تتسو اموری، مدیرعامل موسسه مدیریت دارایی اموری در توکیو گفت:ترمیم بازارهای بورس آسیایی موجب تقویت نسبی بازار نفت شده اما نفت تحت فشار افزایش تعداد سکوهای حفاری امریکا و ترمیم جزئی ارزش دلار قرار دارد.

با توجه به تعطیلی بعضی بازارها در آمریکا، چین و هند به دلیل سال نوی چینی، انتظار می رود حجم معاملات امروز پایین تر از حد معمول باشد.

بر اساس آمارهای موسسه بیکر هاگز، تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته گذشته ۷ مورد افزایش داشته و به ۷۹۸ سکو رسیده که بالاترین رقم از آوریل ۲۰۱۵ تاکنون است.

این اولین بار از ماه ژوئن تاکنون است که شرکت های حفاری تعداد سکوهای خود را برای چهارمین هفته متوالی افزایش داده اند. تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا یک سال پیش ۵۹۷ سکو بود.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها