شهیدی نیا

امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که واحدهای پایین‌دست منطقه بتوانند از طریق سازوکار بورس کالا و با قراردادهای بلندمدت، خوراک مورد نیازشان را از داخل منطقه تامین کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شانا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به این که ۲۷ طرح در این منطقه در حال ساخت است که تا ۲ یا ۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و حدود یک میلیارد دلار در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

سید امید شهیدی‌نیا عمده برنامه‌های آینده این منطقه را متمرکز بر طرح توسعه و ایجاد کریدور صادراتی عنوان کرد و این کریدور را تسهیل‌ کننده مسیر و شتاب‌ دهنده صادرات دانست و افزود: امیدواریم این کریدور پس از طی مراحلی و با همکاری سازمان‌های مربوط، در چند ماه آینده به ثمر برسد.

شهیدی‌نیا یادآور شد: ایجاد زمینه برای مشارکت و حمایت بانک‌ها و سایر نهادهای مالی در طرح‌های سرمایه‌گذاری از طریق ارائه تسهیلات با نرخ مناسب یکی از اهداف ماست که سعی می‌کنیم با افزایش همکاری، زمینه را برای افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه فراهم کنیم.

وی از امضای قراردادهای بلندمدت تأمین خوراک در منطقه برای توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دست حمایت و تاکید کرد: محصولات پتروشیمی از طریق بورس ارائه می‌شوند و امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که واحدهای پایین‌دست منطقه بتوانند از طریق سازوکار بورس کالا، اما با قراردادهای بلندمدت خوراک مورد نیازشان را از داخل منطقه تامین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها