پیش بینی و تحلیل

مرکز مالی ایران سمینار «تحلیل داده‌های متنی برگرفته از شبکه‌های اجتماعی و اخبار آنلاین در پیش بینی‌های مالی» را بیست اسفندماه سال جاری برگزار می‌کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مرکز مالی ایران ؛ سمینار «تحلیل داده‌های متنی برگرفته از شبکه‌های اجتماعی و اخبار آنلاین در پیش‌بینی‌های مالی»  با سخنرانی علی حبیب نیا،  دکترای آمار و اقتصادسنجی از دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی لندن و متخصص در مباحث یادگیری ماشینی، تحلیل سریهای زمانی، پیش‌بینی و سیستمهای غیرخطی در تاریخ بیستم اسفندماه به مدت سه ساعت در مرکز مالی ایران برگزار خواهد شد.

جذابیت ناشی از ارتباط آسان با هزینه حداقلی در شبکه های اجتماعی باعث گردیده است که روز به روز بر تعداد اعضای فعال در آنها افزوده شود و اعضا با اشتراک­گذاری اطلاعات، ارتباطات خود را گسترش دهند. به موازات این امر، بررسی احساسات و نگرش افراد در خصوص موضوعات مختلف با تحلیل داده های متنی موجود در این شبکه ها اهمیت پیدا کرد به طوری‌که تحلیل داده‌های کلان در شبکه‌های اجتماعی تبدیل به فرصت­ بی‌بدیلی برای شرکت‌ها، سازمان­‌ها و دولت­ها جهت دستیابی به اهداف خود شده است. علاوه بر این با توسعه اینترنت و اپلیکیشن‌های تحت وب بسیاری از اخبار به صورت آنلاین منتشر می‌شود که تحلیل متن این اخبار نیز می‌تواند در پیش بینی و تصمیم‌گیری‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

تمامی این موارد در کنار اهمیت هوش کسب و کار ( Business Intelligence) که روشی برای تبدیل داده خام به اطلاعات مفید و معنادار برای بهره بردن از فرصت‌های جدید و اعمال یک استراتژی اثربخش است باعث شد تا مرکز مالی ایران سمینار «تحلیل داده‌های متنی برگرفته از شبکه‌های اجتماعی و اخبار آنلاین در پیش بینی‌های مالی» را برگزار کند. مرکز مالی ایران پیش از این نیز با تعریف دوره‌های جدید آموزشی همگام با مسائل روز دنیا، در حوزه آموزشی بازار سرمایه ایران پیشرو بوده است.

علی جبیب نیا، سخنران این سمینار نیز هدف از برگزاری این دوره را مرور الگوریتم‌های یادگیری ماشینی با ذکر مثال‌های مرتبط با پیش‌بینی‌های مالی برای تحلیل این داده‌های متنی عنوان کرد و اذعان داشت با این کار تلاش داریم تا  فرصت‌های پیش‌روی فعالین بازارهای مالی ایران را برای اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری مناسب معرفی کنیم.
مخاطبان این دوره را مدیران و کارشناسان کارگزاری‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تامین سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و محققان رشته‌های اقتصاد، مالی، ریاضیات، آمار، علوم کامپیوتر و یادگیری ماشینی تشکیل می‌دهند.

علاقه‌مندان به حضور در این سمینار لازم است تا قبل از تشکیل دوره از طریق تماس با شماره‌های ۶۶۷۲۴۳۴۳-۶۶۷۲۴۵۴۵ ثبت‌نام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها