بازار فولاد

معاون ایمیدرو راهکارهای توسعه زیرساخت های صنعت فولاد را برای تحقق اهداف چشم انداز ارایه کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در بیستمین سمپوزیوم فولاد در جزیره کیش گفت: باید طرح های زیرساختی در قالب بسته های سرمایه گذاری به بخش خصوصی ارایه شود به طوری که انگیزه های لازم را نیز ایجاد کند.

اردشیر سعدمحمدی افزود: توجه به اولویت های زیرساختی طرح جامع فولاد و تمرکز در احداث پروژه های جدید- که هنوز اجرایی نشده اند- در سواحل جنوبی از دیگر راهکارهای توسعه زیرساخت ها است.

به گفته وی، اولویت بندی طرح های زیرساختی با هدف بهره وری بیشتر و جلوگیری از اتلاف منابع نیز راهی برای تحقق اهداف توسعه زیرساخت های طرح جامع فولاد است که در این بخش نیاز به سرمایه گذاری بیشتری داریم .

وی گفت:‌ تامین نقدینگی و اعتبارات نیز از عواملی است که توسعه زیرساخت ها را سرعت می دهد، با اینحال راهکارهای ارایه شده می تواند چالش های فعلی را برطرف سازد.

پیش بینی صادرات ۹ میلیون تنی

معاون ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش گفت: احتمال رسیدن به صادرات ۹ میلیون تن فولاد در سال جاری بسیار محتمل است.

سعد محمدی تاکید کرد: ظرفیت تولید فولاد خام در کشور به ۳۳ میلیون تن رسیده و با تحقق ۲۲ میلیون تن ظرفیت جدید، به هدف چشم انداز دست می یابیم.

وی افزود: احداث دو واحد آهن اسفنجی هر یک با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن در قروه و بیجار با مشارکت ایمیدرو و بخش خصوصی قطعی شده است.

سعد محمدی با بیان اینکه در زمینه گندله کسری خاصی نداریم، اظهار داشت: با سرمایه گذاری در بخش اکتشاف و زمینه‌سازی برای افزایش تولید سنگ آهن نیاز کشور، تامین ماده اولیه تا حدود زیادی برطرف می شود.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: در چشم انداز، برای تحقق تولید ۵۵ میلیون تن فولاد به ۱۶۲ میلیون تن سنگ آهن نیاز داریم.

منبع:ایمیدرو

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها