تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در هفته معاملاتی آینده ادامه خواهد یافت؛ همچنین تحلیلگران عنوان می کنند که افت چشمگیر شاخص سهام چین و سایر بازارهای بین المللی در روزهای گذشته تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علی رغم افت نسبی قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه پس از انتشار آمارهای وزارت کار آمریکا در خصوص بهبود اوضاع بازار اشتغال در ماه دسامبر، قیمت طلا همچنان در هفته ای که گذشت با رشد ۴ درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، فعالان و سرمایه گذاران بازارهای بین المللی و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

افزایش ۴ درصدی قیمت طلا بهترین عملکرد این فلز زرد از اواسط اوت به شمار می رود. در نظرسنجی آنلاین این هفته بیش از ۴۶۴ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۳۰۴ نفر معادل ۶۶ درصد به افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت رای داده اند.

از طرفی ۱۱۷ نفر معادل ۲۵ درصد نیز اعلام کرده اند که بهای اونس در هفته آینده با کاهش روبرو خواهد شد و ۴۳ نفر معادل ۹ درصد نیز بر این باورند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

همچنین از ۳۴ کارشناس ارشد اقتصادی نیز ۱۸ نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۱۰ نفر معادل ۵۶ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند.

البته ۴ کارشناس ارشد اقتصادی معادل ۲۲ درصد نیز اعلام کرده اند قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۴ نفر دیگر نیز بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده تغییری نخواهد کرد.

به نظر می رسد ادامه نوسانات در بازارهای سهام و نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی چین موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد شد.

شاخص سهام چین و سایر بازارهای بین المللی در روزهای گذشته با افت چشمگیری روبرو شده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی تقاضای طلا در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

البته برخی تحلیلگران و فعالان بازارهای بین المللی نیز بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده پس از رشد چشمگیر در روزهای گذشته به ثبات خواهد رسید.

«آدریان دی» تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز گفت: هرگونه ثبات در بازارهای سهام جهان طی هفته آینده می تواند بر قیمت طلا فشار وارد کند و موجب افت نسبی قیمت طلا شود.

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها