پلیمر

بررسی قیمت های پایه اعلامی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی حاکی از کاهش قیمت مبنای ارز محاسباتی برای محصولات پلیمری و شیمیایی نسبت به قیمت هفته گذشته و کاهش قیمت عمده مواد پلیمری و شیمیایی است.

به گزارش «کالاخبر»؛ طبق قیمت های پایه اعلامی، مبنای نرخ هر دلار با ۷۶۴ ریال کاهش به قیمت ۴۵۳۵ تومان و ۲ ریال اعلام شده که با افت ۱.۷ درصدی نسبت به قیمت پایه هفته قبل برای این ارز همراه بوده است.

برهمین اساس، قیمت قریب به اتفاق محصولات پلیمری با افت مواجه شده است. بطوریکه قیمت پلی اتیلن سنگین تزریقی و دورانی با ۱.۹ درصد کاهش بیشترین میزان افت را نسبت به هفته گذشته داشته است. در میان پلی اتیلن ها تنها گرید ترفتالات بطری و سبک خطی با افزایش رو به رو شده و قیمت پایه سایر گریدها با کاهش همراه بوده است.

قیمت پلی استایرن مقاوم و گریدهای مختلف PVC هم با ۱.۷ درصد کاهش برای هفته جاری اعلام شد.

در مقابل قیمت پلی اتیلن سبک خطی با بیشترین افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شد و ۱.۷ درصد رشد کرده است. بطوریکه قیمت این محصول با ۸۶۵ ریال افزایش نسبت به قیمت های هفته گذشته رو به رو شده است.

پس از آن نیز قیمت SBR با ۹۶۴ ریال رشد همراه شده و ۱.۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت پایه اعلامی برای محصول پلی پروپیلن نساجی نیز ۱.۴ درصد افزایش را برای این هفته شاهد است تا این محصول گروه پلیمری ۷۲۱ ریال بالاتر از هفته گذشته قیمت گذاری شود.

کاهش محسوس قیمت پایه آمونیاکی ها

ر گروه شیمیایی ها نیز تحت تاثیر کاهش ۷۶۴ ریالی بهای دلار، عمده قیمت ها نزولی اعلام شده است.

قیمت پایه آمونیاک مایع و گاز با ۷.۲ درصد افت کاهش محسوسی را نسبت به هفته قبل شاهد است.

پس از آن نیز استایرن منومر معادل ۲.۲ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده تا قیمت پایه این محصول به نسبت هفته قبل ۱۳۳۱ ریال افت کند.

در مقابل اوره صنعتی گرانوله نسبت به هفته قبل ۶.۸ درصد افزایش را در قیمت پایه تجربه کرده است.

زایلین مخلوط نیز پس از اوره صنعتی گرانوله بیشترین افزایش قیمت را در گروه شیمیایی ها شاهد است. بطوریکه قیمت پایه این ماده با ۲.۷ درصد رشد نسبت به هفته قبل اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها