نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۴ سنت، معادل ۰.۶۸ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» ، در آستانه نشست بین اوپک و شرکت های نفت شیل آمریکا در هیوستون و افزایش این گمانه زنی که تولید کنندگان نفت در خصوص چگونگی برطرف کردن مازاد عرضه جهانی نفت گفت وگو خواهد کرد، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۴ سنت، معادل ۰.۶۸ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۴۱ سنت، معادل ۰.۶۷ درصد افزایش به ۶۱ دلار و ۶۶ سنت رسید.وزرای نفت برخی از کشورهای عضو اوپک و دیگر بازیگران صنعت نفت جهان قرار است از امروز در بزرگترین کنفرانس صنعت انرژی جهان در هیوستون گرد هم جمع شوند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک و دیگر مقامات عضو این سازمان قرار است در حاشیه کنفرانس سراویک یک شام کاری با مدیران شرکت های نفت شیل آمریکا داشته باشند.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت گفت: اتحاد اوپک و غیراوپکی ها همچنان تبعیت بی سابقه ای از توافق کاهش تولید دارد، اما با توجه به تداوم فشار روسیه برای اتخاذ یک استراتژی خروج از توافق، اوپک به دنبال آن است که به نفت شیل پیشنهاد صلح بدهد.

سهیل محمد المزروعی، وزیر نفت امارات که ریاست دوره ای اوپک را بر عهده دارد گفته، اوپک تمدید توافق کاهش تولید تا سال آینده را مورد بحث قرار نداده است.

تولید نفت آمریکا با عبور از میزان تولید نفت عربستان به رقم ۱۰.۲۸ میلیون بشکه در روز رسیده است. در حال حاضر تنها روسیه بیش از آمریکا نفت تولید می کند، اما آژانس بین المللی انرژی گفته، انتظار دارد آمریکا تا سال آینده میلادی به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل شود.

تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۵، به ۸۰۰ سکو رسیده و این نشان دهنده افزایش بیشتر تولید نفت آمریکا در ماه های آینده است.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها