قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنج‌شنبه تحت تاثیر اظهارات روز گذشته جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شد و در دو رور گذشته نزدیک به پایین‌ترین سطح در 4 ماه گذشته رسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین‌المللی امروز پنج‌شنبه با ۰/۳ درصد کاهش به کمتر از ۱۱۴۶ دلار رسیده است، این در شرایطی است که چهارشنبه گذشته نیز اونس كه برای دقايقی به ١١٤٣ رسيده بود در پايان معاملات اين روز به ١١٥٥ دلار رسيد.

بر اساس این گزارش جانت یلن روز گذشته طی اظهارات مهمی در کنگره از افزایش احتمالی نرخ بهره بانکی تا پایان امسال خبر داده و تاکید کرده است که فدرال رزرو در مسیر افزایش نرخ بهره تا پایان امسال قرار دارد که در این صورت افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا می‌تواند به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا باشد.

بر اساس گفته تحلیلگران بازار جهانی طلا بی‌شک افزایش نرخ بهره آمریکا به ضرر قیمت طلا خواهد بود حتی اگر افت قیمت این فلز گران‌بها کوتاه مدت و موقتی باشد. همچنین به نظر می‌رسد بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در صورت افزایش نرخ بهره آمریکا، قیمت جهانی اونس تا ۱۱۰۰ دلار در هر اونس کاهش را تجربه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها