سرقینی

جعفر سرقینی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گوی اختصاصی با ایسنا به اثرات مبادله کالاها در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: فاصله گرفتن از اقتصاد دستوری، از اهداف دولت است که بورس کالا در این زمینه اثرات مثبتی برای اقتصادمان داشته است.

به گزارش «کالاخبر»، سرقینی اظهار داشت: در راستای حرکت به سمت مبادلاتی شفاف در حوزه کالایی، بورس کالا یک اتفاق مبارک در اقتصاد ماست و اگر دوران گذشته و حواله ای را به یاد بیاوریم بیشتر قدر این بورس را خواهیم دانست. از این رو، باید طی سال های آینده شاهد ارتقا جایگاه و فعالیت های بورس کالا البته با حمایت نهادهای دولتی و خصوصی باشیم.
وی در خصوص چشم انداز توسعه ای بورس کالا گفت: توسعه فعالیت های بورس کالا در اقتصاد ما مطلوب است؛ اما به عنوان یکی از بنیان گذاران بورس کالا در اوایل سال ۸۰، معتقدم که باید زمینه ها را برای آغاز معاملات بین المللی در این بورس فراهم کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تقویت و توسعه بورس کالا از حیطه معاملات کالاهای داخلی باید فراتر رود، افزود: پیشرفت های بورس کالا باید در زمینه بین المللی نیز نمود پیدا کند؛ به طوریکه در صورت فراهم شدن برخی زیرساخت ها، می توان شاهد توسعه تجارت ایران با کشورهای مختلف از طریق بورس کالا بود.
به گفته سرقینی، بورس کالا باید به سازوکارهایی مجهز شود تا برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خارجی نیز جذاب باشد و توسعه ابزارهای مالی یکی از همین جذابیت ها خواهد بود. 
عرضه سنگ آهن در بورس کالا
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا سنگ آهن در بورس کالا عرضه خواهد شد؟ گفت: وزارت صنعت موافق این موضوع است و تولیدکنندگان سنگ آهن می توانند برای عرضه محصولات شان در بورس کالا و حرکت به سمت اقتصاد مبتنی بر بازار اقدام کنند. 
وی در خصوص تدابیر وزارت صنعت در خصوص نحوه قیمت گذاری محصولات گفت: با هم اندیشی در بخش خصوصی و دولتی و استفاده از ظرفیت های بورس کالا، دیگر نیاز به مداخله دولت در بازار محصولات نخواهیم داشت البته این هم اندیشی ها باید به صورت منصفانه و برد برد برای صنایع پایین دستی و بالادستی انجام شود تا بتوانیم در مسیر آزادسازی قیمت ها و مشارکت مردم در اقتصاد به درستی گام برداریم.
سرقینی در پایان عنوان کرد: درصدد هستیم برای محصولی همچون آهن اسفنجی نیز فرمول پایه ای تعیین شود تا عرضه و تقاضا در بورس قیمت نهایی را مشخص کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها