دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا

جدیدترین شماره دوماهنامه تخصصی پیام اقتصادی بورس کالا منتشر شد؛ همچنین این دوماهنامه علاوه بر چاپ به صورت الکترونیکی نیز بر روی سایت رسمی بورس کالا و پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»، ​در دوازدهمین شماره نشریه پیام اقتصادی بورس کالا که در ۶۸ صفحه به تفکیک بازارها و تالارهای معاملاتی فصل بندی و منتشر شده است، علاوه بر پرداختن به آمارها و رویدادهای مهم ۱۰ماهه ابتدایی سال جاری، دیدگاه چهره های مهم و مسوولان اقتصادی در خصوص عملکرد بورس کالا مطرح شده است.
در بخش ابتدایی این شماره از دوماهنامه، دکتر حسین عبده تبریزی طی سرمقاله ای «جایگاه بورس کالا در اقتصاد کالامحور ایران» را مورد ارزیابی قرار داده است. همچنین، طی گزارشی «توسعه بورس کالا به عنوان راهبرد تیم اقتصادی دولت» را از زبان وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصاد و دارایی می خوانید. در ادامه این بخش، نیم نگاهی به جشن ۵۰ سالگی بازار سرمایه خواهیم داشت. «گذر از تجارت سنتی با ابزارهای مالی» عنوان یادداشتی است که به قلم دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران منتشر شده است.
سپس در گزارشی به رکوردهای سال ۹۶ به تفکیک بازارها پرداخته شده و در آخرین مطلب این بخش، بازار عراق به عنوان یکی از مهم ترین بازارهای صادراتی ایران رصد شده است.
در بخش کشاورزی دوازهمین شماره از نشریه پیام اقتصادی بورس کالا، نقطه نظرات نمایندگان مجلس پیرامون اجرای طرح قیمت تضمینی گندم را می خوانید. بررسی تولید و تجارت غلات جهان در سال زراعی جاری و موضوعاتی همچون خرید توافقی زعفران و معامله گندم در بورس کالا نیز از دیگر مطالب این بخش است.
گفتگو با مدیرعامل سنگ آهن گل گهر پیرامون عرضه سنگ آهن در بورس کالا و آزادسازی قیمت ها، آغازگر مطالب بخش صنعتی و معدنی این شماره از نشریه است. تداوم رونق بازار فلزات از نگاه تحلیلگران نیز عنوان گزارشی است که به پیش بینی های موجود پیرامون بازارهای فلزی در سال ۲۰۱۸ اختصاص دارد.
همچنین در بخش پتروشیمی و فرآورده های نفتی این شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا مطالبی پیرامون برندسازی قیر ایران از بستر بورس کالا، آزادسازی قیمت وکیوم باتوم و بازار جهانی نفت در سال جاری میلادی درج شده است.
در بخش بازار مشتقه نیز مزایای حضور در صندوق های طلا و بررسی بازار فلزات گرانبها از نگاه تحلیلگران را می خوانید.
در بخش پایانی دوازهمین شماره از نشریه پیام اقتصادی بورس کالا نیز مطلبی در خصوص رونمایی از ابزار مالی جدید در بورس کالا با عنوان "کشف پریمیوم در تالار نقره ای" منتشر شده و بازارهای کالایی در فراز و نشیب سال ۲۰۱۸ نیز طی گزارشی مورد تحلیل قرار گرفته است.

http://www.imereport.ir/d/2018/03/10/0/10986.pdf

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها