کیان

معاملات ثانویه سومین صندوق طلای بازار سرمایه کشور موسوم به صندوق طلای کیان از امروز در بورس کالای ایران آغاز شد.

به گزارش «کالاخبر»،معاملات ثانویه صندوق طلای کیان در حالی با نماد "گوهر" آغاز شده است که قسمتی از پرتفوی این صندوق اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا و قسمتی دیگر گواهی سپرده سکه طلا است.

سرمایه صندوق  طلای کیان مانند سایر صندوق های طلا، هزار میلیارد ریال است و هر یک از سرمایه گذاران می توانند واحدهای این صندوق را با قیمت اسمی ده هزار ریال و قیمت NAV  روز از طریق کارگزاری ها خریداری کنند.

مدیر این صندوق، شرکت کارگزاری توسعه معاملات کیان و بازارگردان آن شرکت گروه مالی گسترش سرمایه کیان است و در دوره پذیره نویسی اولیه که آذر ماه سال جاری بود توانست  ۱۷میلیارد تومان جمع آوری کند.

موسسین این صندوق که از نوع صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا و با ساختار قابل معامله است، شرکت مدیریت سرمایه کیان و شرکت کارگزاری بورس آثل هستند.از دیگر ارکان این صندوق شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه به عنوان متولی، گروه مالی نور انوار به عنوان بازارگردان و موسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان حسابرس است.

طبق اساسنامه صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا کیان، سرمایه گذاری در انواع اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا، اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا، اوراق بهادار با درآمد ثابت و گواهی سپرده بانکی موضوع فعالیت آن اعلام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها