• ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
  • کد خبر: 16876
نفت

بهای هر بشکه نفت خام برنت (دریای شمال) برای تحویل در ماه مه نیز ۱۰ سنت افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۷۴ سنت رسید.

بهای نفت روز چهارشنبه در بازار آسیا افزایش یافت و کاهش روز قبل را که تحت تأثیر نگرانی‌های سرمایه گذاران از افزایش تولید آمریکا و بی نتیجه ماندن تلاش‌های اوپک برای برقراری دوباره توازن در بازار حاصل شده بود، تا حدی جبران کرد.

در معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت / نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه آوریل با ۱۴ سنت افزایش، ۶۰ دلار و ۸۵ سنت معامله شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت (دریای شمال) برای تحویل در ماه مه نیز ۱۰ سنت افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۷۴ سنت رسید.

آژانس اطلاع رسانی در مورد انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد تولید نفت شیل آمریکا ماه آوریل احتمالا ۱۳۱ هزار بشکه افزایش می یابد که تولید نفت این کشور را به سطح بی سابقه شش میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز می رساند. افزایش تولید آمریکا نگرانی‌ها در مورد فراوانی عرضه را تشدید می کند و ممکن است تلاش‌های اوپک و شرکایش را برقراری توازن دوباره در بازار بین عرضه و تقاضا و حمایت از قیمت از طریق کاهش تولید، بی اثر کند.

استفان اینس تحلیل‌گر اوآندا OANDA اعلام کرد: «بازارها همچنان روی گزارش آژانس اطلاع رسانی در مورد انرژی آمریکا تمرکز کرده‌اند.» وی افزود: «تولید روزافزون آمریکا همچنان خطری قابل توجه برای قیمت‌هاست. اختلاف دیده‌گاه‌ها در مورد اهداف قیمت بین عربستان سعودی و ایران نیز بار دیگر اختلاف‌نظرهای فزاینده را درون اوپک نشان می دهد.»

اینس با اشاره به برکناری رکس تیلرسون از سمت وزیر خارجه توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، افزود: «بازارها همچنین به طرز باورنکردنی به علت رگزیت Rexit عصبی هستند و این جو احتمالا تمام روز ادامه خواهد داشت.»

سه‌شنبه در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۶۵ سنت کاهش، ۶۰ دلار و ۷۱ سنت به فروش رفته بود. در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۳۱ سنت کاهش، ۶۴ دلار و ۶۴ سنت معامله شده بود.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها