رضیان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که آمارهای قابل قبول بورس کالا در حوزه های مختلف طی سال ٩٦ نتیجه اعتماد و تعاملات مناسب صنایع در این بورس بوده است.

به گزارش «کالاخبر»، عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار  میزان با اشاره به عملکرد بورس کالا در سال ۹۶ گفت: در سال ٩٦ از بورس کالا زیاد شنیدیم، به طوریکه در بحث عرضه محصولات کشاورزی، معدنی و صنعتی و پتروشیمی تعاملات خوبی میان صنایع بالادست و پایین دست در بورس کالا شکل گرفت.
رضیان افزود: آماری که طی سال جاری در بورس کالا به ثبت رسیده و بالای ١٠٠هزار میلیارد تومان بوده است، نشان دهنده آن است که بورس کالا توانسته از ظرفیت های ایجاد شده به خوبی استفاده کرده و ارزش افزوده ی خوبی را ایجاد کند.
وی با تاکید بر ایجاد قوانین برای گسترش فعالیت های بورس کالا بیان کرد: به نظر می رسد باید با اجرای قوانین فعلی و همچنین تصویب قوانین جدید، زمینه توسعه عرضه محصولات در بورس کالا را که به شفافیت و سلامت اقتصادی منجر می شود و همچنین بستری مطمئن برای فعالان صنایع است را ایجاد کنیم. 
این نماینده مجلس افزود: بنده معتقدم می توان با همکاری و هماهنگی بورس کالا و کمیسیون اقتصادی و صنایع مجلس، بحث اجرا و شفاف سازی قوانین در دستور کار قرار بگیردو تا شاهد عرضه همه جانبه محصولات و قرار گرفتن کل میزان عرضه و تقاضا در مقابل یکدیگر باشیم. 
رضیان تصریح کرد: باید شرایطی مهیا شود تا همه تولیدکنندگان بتوانند از فضای بورس کالا استفاده کنند چرا که در بخش های اقتصادی ما نتوانستیم از ظرفیت بورس به طور کامل استفاده کنیم و این اشکالی که ما در سیستم بانکی با آن مواجه هستیم که اقصاد کشور را مورد چالش قرار داده است می تواند از کانال بازار سرمایه و به خصوص بورس کالا پوشش داده شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اهتمام  مجلس در حمایت از سازو کار بورس کالا گفت: مجلس با همکاری مرکز پژوهش ها و سازمان های مربوطه دولتی و خصوصی، باید در راستای تقویت بورس کالا در اقتصاد ملی مثلثی تشکیل دهد تا مسیر ورود صنایع به بازار شفاف بورس هموار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها