پتروشیمی

طی هفته گذشته معاملات محصولات پلیمری و شیمیایی در بورس کالا با افزایش در حجم و ارزش معاملات سلف همراه شد. 

به گزارش «کالاخبر»، حجم معاملات سلف محصولات پلیمری نسبت به هفته ماقبل با افزایش ۸۰.۹۱ درصدی  همراه شد و از نظر ارزش معاملات نیز ۷۹.۴ درصد افزایش یافت. بطوریکه در این بازار ۶۸ هزار و ۶۰۹ تن محصول به ارزشی نزدیک به ۳۷۳ میلیارد و ۷۱ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان خرید و فروش شد. 

این افزایش حجم و ارزش معاملات در حالی در گروه مذکور به ثبت رسید که به نظر می رسد خریداران با نگاهی به چشم انداز آتی قیمت ها در سال جدید اقدام به معامله در این بازار کرده و تقاضای خود را برای خرید محصولات پلیمری در آخرین روزهای سال جاری افزایش داده اند. بطوریکه در بخش معاملات سلف و نقدی پلیمری ها شاهد پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه و افزایش حجم و ارزش معاملات سلف محصولات پلیمری به صورت محسوس بودیم.

بطوریکه در جریان معاملات نقدی محصولات این گروه، بیش از ۳۳ هزار و ۷۳۵ تن محصول به ارزشی بیش از ۱۸۶ میلیارد و ۹۴۲ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت؛ همچنین در مقابل ۳۸  هزار و ۷۰۶ تن محصول عرضه شده، ۵۰ هزار و ۸۲۵ تن تقاضای خرید در بازار به ثبت رسید.

در بخش معاملات سلف محصولات پلیمری نیز بیش از ۷۳ هزار و ۸۶۲ تن تقاضای خرید محصول وجود داشت؛ در حالیکه ۴۰ هزار و ۱۵۵ تن محصول در بازار عرضه شد که از این میزان محصول عرضه شده، در نهایت ۳۴ هزار و ۸۷۴ تن محصول پلیمری در قالب معاملات سلف به ارزشی بیش از ۱۸۶ میلیارد و ۱۲۸ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع بازار محصولات پلیمری طی هفته گذشته نسبت به هفته پیش از آن، با افزایش ۵.۷۲ و ۴.۱۱ درصدی در حجم و ارزش معاملات همراه شد. 

در بخش معاملات شیمیایی نیز شاهد معامله ۲۳هزار و ۵۲۶ تن محصول به ارزشی بیش از ۶۶ میلیارد و ۱۴۶ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان بودیم که در این بین معاملات سلف نسبت به هفته پیش از آن با افزایش ۲۶.۷۹ و ۱.۲۶ درصد رشد در حجم و ارزش معاملات همراه شد. 

بدین ترتیب، در بازار محصولات شیمیایی بیش از ۱۸ هزار و ۳۳۴ تن محصول در قالب معاملات نقد و ۵۱۹۲ تن محصول در قالب معاملات نسیه خرید و فروش شد که در نتیجه آن ارزش معاملات نقد شیمیایی ها به ۴۷ میلیارد و ۳۴ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان رسید و در بخش معاملات سلف نیز ارزش معاملات به ۱۹ میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۳۹۸ هزار تومان افزایش یافت.  

در پایان این گزارش می افزاید، در جریان معاملات هفته گذشته در مجموع بازار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، بیش از ۴۴۹ هزار و ۶۷۲ تن محصول به ارزشی حدود ۸۸۱ میلیارد و ۸۵۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت که این ارقام نسبت به هفته پیش از آن به ترتیب با رشد ۱۷.۲۴ و ۱۰.۲۲ درصدی در حجم و ارزش معاملات بازار پتروشیمی همراه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها