دومین دوره کارگاه آموزشی رشته بورس با حضور مدیران کارو دانش و تعدادی از مدیران سازمان بورس و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس برگزار شد.

دومین دوره کارگاه آموزشی رشته بورس با حضور مهندس مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش، فرهوش رییس حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان بورس، صفاری طاهری مدیر پشتیبانی و منابع انسانی سازمان بورس و امیرپور مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و فرهانیان مدیر آموزش و فرهنگ سازی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس صبح امروز برگزار شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از سنا، مصطفی آذرکیش در این کارگاه ضمن قدر دانی از ریاست و مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار ، همکاری سازمان بورس با آموزش و پرورش را برای راه اندازی رشته بورس بسیار عالی توصیف کرد و برگزاری این کارگاه را موجب ارتقای کیفیت آموزشی و توسعه مهارت ‌ها که اولویت وزارت آموزش و پروش است، دانست.

آذرکیش با اشاره به یونسکو و مواردی که در بحث آموزش دیده‌اند، گفت: یونسکو آموختن را به چهارستون در نگاه بلند مدتش دیده است: آموختن برای دانستن، آموختن برای به کار بستن، آموختن برای زیستن و آموختن برای با دیگران زیستن. در ارتباط با این موضوع تقریباً در محتواها ورود پیداکرده و این دغدغه ها با محتوا و دروسی که با دانش‌آموز در شرایط جدید کار می شود به حداقل می‌رسد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش‌وپرورش، افزود: شمار رشته‌های کارودانش به 264 رشته رسیده است و بر اساس تفاهم نامه آموزش و پرورش با سازمان بورس اوراق بهادار ، آخرین رشته‌ای که به مجموعه رشته‌های کارودانش در سال تحصیلی فعلی اضافه شد رشته "بورس" بود.

کارگروه‌های قطبی منطقه‌ای در 5 استان با حضور رؤسای ادارات فنی و حرفه‌ای و کاردانش سراسر کشور و در قالب 5 قطب راه‌اندازی شد و اولین دور از نشست تخصصی در اواخر مرداد ماه برگزار شد.

وی افزود: مبلغی برای تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش که برابر با 25 میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان است، پیش‌‌بینی شد.

آذرکیش افزود: توسعه برخی از رشته‌های جدید متناسب با نیازهای بازار کار مدنظر است که در تعامل با سایر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی شده و بعضی از آنها نیز راه‌اندازی شده؛ مانند رشته‌های تجهیزات پزشکی و تعمیر موتورسیکلت که متناسب با اقتضای استان‌ها، متفاوت است.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: از جمله رشته‌هایی که از مهر ماه راه‌اندازی شد، رشته‌ بورس و اوراق بهادار در شاخه کاردانش است که منجر به دریافت دیپلم بورس و اوراق بهادار در 4 استان با ظرفیت پذیرش 200 هنرجو می شود.

وی اضافه کرد: این رشته در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و خراسان رضوی به صورت آزمایشی برگزار می‌ شود و در 10 رشته محل یعنی در هر استان دو رشته محل در هنرستان کاردانش پسرانه و دخترانه راه اندازی شده است.

آذرکیش در خصوص افزایش تعداد هنرستان‌های کاردانش گفت: در سیاست توسعه بر اساس نشانگرهای ارزشیابی که در بهمن سال گذشته توسط شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ شد و استانداردی که تعریف شد، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تا 48.26 درصد در نظر گرفته شد.

مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به سیاست‌ کلان در کشور، توسعه را مد نظر خواهیم داشت و بیشتر تمایل داریم همراه با توسعه کمی، توسعه کیفی داشته باشیم و الان تمامی دستگاه‌های متولی آموزش در آموزش رسمی دارای یک استاندارد آموزشی شده‌اند و ما سفارش استاندارد را می‌دهیم و‌ آنها تدوین استاندارد را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: این مزیتی است که می‌توانیم هنرستان‌های کاردانش را در هر کجا داشته باشیم و بر اساس امکانات خود و داخل و خارج آموزش و پرورش و انعطاف در زمان، مکان و محتوا در شاخه کاردانش، رشته داشته باشیم.

آذر کیش اظهار کرد: در حال حاضر در همه جا توسعه ی آموزش های مهارتی را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند و در قوانین و بیانه های خود به صورت جدی این موضوع را پیگیری می کنند.

وی در پایان با تشکر از معلمان و هنرآموزانی که از سراسر کشور در این کارگاه شرکت کرده اند افزود: کارگاه‏ های آموزشی یکی از اثر بخش‏ ترین گونه‏ های آموزش در عصر حاضر است. برگزاری کارگاه‏ های آموزشی به شیوۀ مشارکتی فراخواندن مخاطب به آموزش و ارزش­ نهادن به نیازها و خواسته‏ هایش در جلو بردن اهداف آموزشی است. توجه به ارزش‏ های انسانی و ایجاد ارتباط بین محتوا، موضوع و تجربه‏ های شرکت‏ کنندگان در این شیوه آموزش، موجب می‏ شود تا مخاطبان از زمانی که برای آموزش می‏ گذارند لذت ببرند و خود را در آن سهیم بدانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها