طلا

 این هفته بازار جهانی با رویدادهای بزرگی همراه شد که هر کدام از آنها تاثیر فوری در قیمت طلا داشت، با این حال افزایش تنش تجاری بین آمریکا و دیگر کشورها به خصوص چین در مورد تعرفه های تجاری اصلی ترین حامی طلا در افزایش قیمت بود.

به گزارش «کالاخبر»، به نظر گری واکنر تحلیلگر در کیتکو، امضای سند افزایش تعرفه های وارداتی باعث رشد دراماتیک طلا و افت شاخص بازارهای سهام به پایین ترین سطح از نوامبر ۲۰۱۷ شد. شاخص سهام داوجونز در ۲ روز حدود ۱۱۰۰ واحد افت کرد و ارزش طلا ۲۰ دلار رشد داشت.

افزایش تعرفه های وارداتی از سوی ترامپ باعث آغاز روندی دومینو وار شده که با اعلام اقدامات تلافی جویانه چین احتمال افت تنش به این زودی ها وجود ندارد.چین در تلافی تعرفه های واردات ترامپ از وضع تعرفعه ۳۰ میلیارد دلاری بر کالاهای امریکایی خبر داد.

لیئو هی معاون نخست وزیر و مشاور امور اقتصادی رییس جمهور چین تلویحا در تماس تلفنی با استیون مانچینی وزیر خزانه داری آمریکا، ایالات متحده را تهدید به مقابله به مثل کرد.

لیئو هی از تهیه فهرست بلند پایه ای از کالاهای آمریکایی که شامل ۱۲۸ قلم از محصول به ارزش ۳۰ میلیارد دلار خبر داد و اعلام کرد که کشورش  آماده اس تا در صورت نیاز تعرفه بر روی آنها وضع کند.

با اینکه به نظر می رسد تاثیر افزایش نرخ بهره در بازار تاثیر مورد نیاز را گذاشته ،اما درگیری ۲ غول بزرگ تجاری جهان نه تنها کاهش نیافته بلکه به نظر می رسد هیچکدام از ۲ طرف قصد عقب نشینی از تفکرات خود را ندارند که این موضوع باعث افزایش ۳۷ دلاری قیمت طلا در یک شب شد.

با توجه به بحران اقتصادی به وجود آمده در رابطه کشور امریکا با دیگر کشورهای بزرگ ، مخصوصا چین به طور قطع این بحران به این زودی ها رفع نخواهد شد و با توجه به افزایش ریسک در بازار توجه سرمایه گذاران به مکان های امن سرمایه پیش از پیش جلب خواهد شد و مسیر طلا برای رسیدن به ۱۴۰۰ دلار در هر اونس باز می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها