آتی سکه

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تنش ها در عرصه تجارت بین آمریکا و چین می تواند مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص فلزات گرانبها طی روزهای آینده باشد.

به گزارش «کالاخبر»، در حالی که تنش های تجاری بین آمریکا و چین تشدید شده به نظر می رسد ۵ رویداد مهم اقتصادی هفته آینده به شرح زیر است:

یک: انتشار آمارهای رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی ۲۰۱۷ میلادی. این آمارها قرار است چهارشنبه منتشر شود. پیش بینی می شود رشد اقتصادی امریکا در این مدت به ۲.۷ درصد رسیده است. این رقم در سه ماه سوم سال گذشته به ۳.۲ درصد رسیده بود.

غیر از انتشار این آمارها، شاخص اعتماد مصرف کننده و وضعیت فروش مسکن نیز اعلام خواهد شد. آمارهای مربوط به درامد و هزینه های شخصی نیز روز پنجشنبه اعلام می شود.

این در شرایطی است که اعلام تعرفه های ۶۰ میلیارد دلاری از سوی ترامپ علیه چین موجب شد تا شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا طی هفته گذشته بدترین عملکرد خود از ژانویه ۲۰۱۶ را ثبت کند.شاخص داوجونز و اس اند پی ۵۰۰ به ترتیب با کاهش ۵.۷ و ۵.۹ درصدی روبرو شده است.

دو:سخنرانی مقام های ارشد فدرال رزرو طی روزهای آینده می تواند تاثیر مهمی بر ارزش دلار و قیمت جهانی کالاهای راهبردی داشته باشد. رئیس فدرال رزرو نیویورک و رئیس فدرال رزرو کلیولند طی روزهای آتی سخنرانی خواهند داشت.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تنش ها در عرصه تجارت بین آمریکا و چین می تواند مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص فلزات گرانبها طی روزهای آینده باشد.

به گزارش اینوستینگ ، سومین رویداد مهم اقتصادی هفته جاری انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی انگلیس در سه ماه پایانی ۲۰۱۷ است. این آمارها روز پنجشنبه اعلام می شود.پیش بینی این است که رشد اقتصادی انگلیس در سه ماه پایانی سال گذشته به ۰.۴ درصد رسیده است. بانک مرکزی انگلیس در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

چهارمین رویداد مهم، آمارهای نرخ تورم آلمان است. این آمارها نیز پنجشنبه اعلام می شود. پیش بینی می شود نرخ تورم بزرگترین اقتصاد منطقه یورو طی ماه گذشته به ۱.۷ درصد رسیده باشد. این رقم در ماه فوریه به ۱.۴ درصد رسیده است.

آمارهای تورم فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز طی روزهای آینده اعلام می شود. این آمارها تاثیر زیادی بر سیاست های پولی و نرخ بهره بانک مرکزی اروپا خواهد داشت.

پنجمین رویداد مهم طی روزهای آینده نیز اعلام آمارهای رشد اقتصادی کانادا در روز پنجشنبه است. پیش بینی می شود رشد اقتصادی کانادا در ماه ژانویه به ۰.۱ درصد رسیده است.

منبع:سایت طلا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها